    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Blueconnect w koszty?
    Date: Mon, 20 Oct 2008 08:54:33 +0200

    On Sun, 19 Oct 2008, pawelj wrote:

    > A tak na marginesie - czy przychód z tytułu darowizny komputera nie jest
    > opodatkowany ?
    > Tzn twoja firma wzbogadziła się o komp. A podatek?

    Jeśli jest osobą fizyczną, to działa nadal ustawa o podatku od spadków
    i darowizn oraz wyłączenie z dochodowego - art.2.1.3 - SPRAWDŹ.
    Firma == "nazwa osoby" (pod którą prowadzi DG).

    Co śmieszniejsze, o ile przy ocenie "normalnego kosztu" uwzględnia
    się tylko to co zostało "dołożone" po darowiźnie (art.22.6d), o tyle
    można otrzymany w darowiźnie ST amortyzować - od wartości niższej
    spośród wartości rynkowej i wartości umowy (tj. ta która jest niższa
    stanowi wartość początkową amortyzacji), art.22g.1.3
    Ten ostatni ficzer widziałem w którejś publikowanej interpretacji
    US: ojciec amortyzuje w DG samochód, następnie daruje go synowi
    (przy "prawidłowej" darowiźnie nie ma podatku!) i ten go również
    amortyzuje (ale już nie od wartości "nówki" oczywiście).

    > ps. nie wiem - dlatego pytam ale niech nikt tego nei traktuje jako sugestii
    > coby od razu podatek płacić

    Nie no, podatek od darowizny mógł się należeć w momencie otrzymania
    darowizny :)
    Ale do "firmowości" tego kompa nie ma to nic!
    I do prawa zaliczenia w koszty wydatku eksploatacyjnego też :)

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT)