  • 1. Data: 2006-11-29 13:29:38
    Temat: Bony towarowe czy gotówka z ZFŚS
    Od: "IMFT" <i...@w...pl>

    Witam!
    Z okazji świąt firma nasza ma zamiar obdarować pracowników firmy bonami lub
    gotówką ze środków ZFŚS. Obie formy są napewno obciążone podatkiem
    pochodowym ale co z ZUS gdyby to były pieniądze, bo z bonów by składek nie
    było. Czy gotówka była by o zusowana
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-29 14:08:51
    Temat: Re: Bony towarowe czy gotówka z ZFŚS
    Od: Wojciech Ratymirski <w...@r...net>

    IMFT napisał(a):
> [...]
    > gotówką ze środków ZFŚS. Obie formy są napewno obciążone podatkiem
    > pochodowym ale co z ZUS gdyby to były pieniądze, bo z bonów by składek nie

    Nie, świadczenia pieniężne, jak wszystkie inne z ZFŚS nie są objęte
    składkami ZUS. Podstawą jest bodajże rozporządzenie ministra pracy w
    sprawie zasad ustalania podstawy ubezpieczeń (szczegółowych namiarów na
    ten akt nie pamiętam).

    Pamiętaj tylko, żeby przekazanie środków z ZFŚS odbyło się zgodnie z
    wymogami ustawy o ZFŚS (czyli musi uwzględniać sytuację majątkową
    beneficjentów). Nie jestem pewien czy można uznać, że pracownikowi
    zarabiającemu np. 4000 netto należy przyznać pomoc materialną (w postaci
    np. bonu). Chętnie w sumie poznałbym opinie grupowiczów na ten temnat.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 3. Data: 2006-11-30 08:44:51
    Od: "Traszka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Ratymirski" <w...@r...net>
    napisał w wiadomości news:ekk49j$9ia$1@news.dialog.net.pl...
    > IMFT napisał(a):

    Nie jestem pewien czy można uznać, że pracownikowi
    > zarabiającemu np. 4000 netto należy przyznać pomoc materialną (w postaci
    > np. bonu).

    Trzeba wziąć pod uwage nie tylko jego sytuację materialną, ale także
    rodzinną i życiową - jeśli spłonął mu dom, został okradziony, żona ciężko
    zachorowała, a w domu czeka gromadka dzieci - można przyznać świadczenie.

    Czy na pewno wszystkie świadczenia rzeczowe oraz bony z ZFŚS są zawolnione
    ze składek ZUS? Nie tylko do 380 zł rocznie? W tej kwestii ja proszę o
    opinie i akty prawne.

    Traszka

  • 4. Data: 2006-11-30 09:17:50
    Od: Wojciech Ratymirski <w...@r...net>

    Traszka napisał(a):

    > Czy na pewno wszystkie świadczenia rzeczowe oraz bony z ZFŚS są zawolnione
    > ze składek ZUS? Nie tylko do 380 zł rocznie? W tej kwestii ja proszę o
    > opinie i akty prawne.

    Z tego co wiem wszystkie.
    Podstawa to ROZPORZĄDZENIE ministra pracy i polityki socjalnej z dnia 18
    grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru
    składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe. Paragraf 2 pkt 19
    " Podstawy wymiaru składek nie stanowią następujące przychody [...]
    19 ) świadczenia finansowane ze środków przeznaczonych na cele
    socjalne w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,"

    380 zł to chyba tylko w dochodowym ma znaczenie.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski