  • 1. Data: 2005-01-21 19:00:07
    Temat: Brak NIP a wykonana umowa o dzieło...
    Od: "Andrzej" <n...@s...pl>

    Witam

    Właśnie wykonałem pewne zlecenie w umowie o dzieło. Niestety nie posiadam
    jeszcze numeru NIP. Była to praca zdalna. Umowa jest już w drodze do mnie...
    mam wystawić rachunek, do którego - jak się domyślam - potrzebuję NIP-u...
    rachunek muszę wystawić jak najszybciej.

    Jak rozwiązać ten problem?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-21 19:18:07
    Temat: Re: Brak NIP a wykonana umowa o dzieło...
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Andrzej <n...@s...pl> wystukał[a]:
> [...]
    > drodze do mnie... mam wystawić rachunek, do którego - jak się
    > domyślam - potrzebuję NIP-u... rachunek muszę wystawić jak

    Do wystawienia rachunu nie jest potrzebny NIP - przydaje się on dopiero
    na początku następnego roku, gdy zleceniodawca wystawia pit 8b
    /przynajmniej imo to nie powinno stanowić problemu/. Po prostu złóż do
    swojego urzędu wniosek o nadanie NIP /formularz NIP 3 bodajże/, w
    międzyczasie możesz poinformować zleceniodawcę, że numer ten dostarczysz
    jak tylko otrzymasz numer z urzędu.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --