  • 1. Data: 2005-01-21 19:32:50
    Temat: ciekawostka z kasą fiskalną
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    Nurtuje mnie jeden problem.
    Kasa fiskalna zachowuje się od kilku miesięcy dość dziwnie.Wydruk obrotów
    nie zgadza się z wydrukiem obrotów systemu sprzedaży w kompie.Oczywiście
    moja reakcja była natychmiast - sprawdziłem możliwość obejścia i obieg
    gotówki, wezwano serwisanta, ten wpisał w książkę, że drukarka jest OK a
    wszystko wina programu z kompa.Sprawa więc poszła do firmy soft. I tak
    odbijają sobie piłeczkę od października. Ja narazie kwoty rozbieżności
    zawieszam na koncie do wyjaśnienia, bo rozliczenie ich jest niemożliwe, zaś
    do deklaracji wpisuję to co z drukarki, bo zgodnie z ustawą drukarka święta
    jest i już.
    No tak, ale właśnie dostałem info,że firma idzie do likwidacji, więc trzeba
    to w końcu jakoś rozliczyć! Tylko jak, bo spece od softu jakoś nie potrafią,
    a co ja biedny księgowy... :((

  • 2. Data: 2005-01-21 21:41:46
    Temat: Re: ciekawostka z kasą fiskalną
    Od: "Irek Makowski" <imaks'delete'@neostrada.pl>

    Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nurtuje mnie jeden problem.
    > Kasa fiskalna zachowuje się od kilku miesięcy dość dziwnie.Wydruk obrotów
    > nie zgadza się z wydrukiem obrotów systemu sprzedaży w kompie.

    Podaj przyklady niezgodnosci, tzn. na czym polegaja ?

    Pozdrowka,

    Irek Makowski

  • 3. Data: 2005-01-22 09:25:50
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    > Podaj przyklady niezgodnosci, tzn. na czym polegaja ?

    gdybym to wiedział, to sam bym jakoś rozliczył ręcznie :((

    fakt, że drukarka "gubi" część pozycji paragonu (tak naprawdę nie wiadomo
    którą)albo stosuje inne stawki (jeden taki paragon dorwałem bo cały powinien
    być 22% a wykazała 7% - reszta nie do określenia z powodu mieszanych
    stawek), niestety nie można tego stwierdzić konkretnie nie dobierając się do
    danych pamięci fiskalnej, co jest czynem karalnym. Może to zrobić serwisant,
    ale on twierdzi że to program magazynowy źle działa, co samo w sobie jest
    dziwne, bo akurat drukarka wykazuje mniejsze obroty niż komp. - to gdzie tu
    sens "oszustwa"?

  • 4. Data: 2005-01-22 10:47:58
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > być 22% a wykazała 7% - reszta nie do określenia z powodu mieszanych
    > stawek), niestety nie można tego stwierdzić konkretnie nie dobierając się

    Musiałbyś zobaczyć co program do drukarki wysyła.
    Być może po prostu źle wysyła jej stawkę VAT.

  • 5. Data: 2005-01-22 11:01:37
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Faust wrote:

> [...]
    > trzeba to w końcu jakoś rozliczyć! Tylko jak, bo spece od softu jakoś nie
    > potrafią, a co ja biedny księgowy... :((

    Co prawda wymaga to nieco pracy ale przeciesz masz TASME Z DRUKARKI
    fiskalnej i tam kazda pozycja jest...

    Nie wiem co z "programem z kompa", czy tez ma swoj log....
    Ale od czego sa kompy...
    mozesz skontrolowac komp ....
    kopmem z dowolnym programem do fakturowania...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2005-01-22 14:38:30
    Od: "Janusz B" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > dziwne, bo akurat drukarka wykazuje mniejsze obroty niż komp. - to gdzie

    W każdym urządzeniu fiskalnym jest drukowana kopia wszystkich wydruków,
    którą należ przechowywać 5 lat
    Powinieneś:
    - odwiń rolkę-kopię, zaznacz cały dzień, podsumuj paragony,najlepiej według
    stawek VAT, wykonaj raport fiskalny okresowy za ten dzień
    - porównaj wyniki, sprawdź obroty za ten dzień w programie też wg.
    stawek
    - sprawdź, czy "ten" program obsługuje Twoją drukarkę, dokładnie ten typ -
    zapytaj producenta programu
    - sprawdź, czy występuje powtarzalność błędów, jakaś prawidłowość itp.
    Ja stawiam na niekompatybilność programu z drukarką lub błąd w programie.

    Janusz B.

  • 7. Data: 2005-01-22 20:58:51
    Od: rumo <r...@i...pl>

    Użytkownik bo napisał:

> [...]
    Nie jest taka święta ważniejszy jest Vat-i jeśli vat jest mniejszy na
    kasie a większy na programie to juz kasa nie jest taka świeta:-(
    Program do obsługi musi mieć identyczne stawki vat jak są w
    kasie/drukarce jeśli są inne niestety powstają błędy i to jest wina
    właściciela kasy chyba że serwis podpisał pismo że programował kase
    zgodnie z danymi podanymi przez klienta/i były one inne niż błędne/

    > Co prawda wymaga to nieco pracy ale przeciesz masz TASME Z DRUKARKI
    > fiskalnej i tam kazda pozycja jest... >
    > Nie wiem co z "programem z kompa", czy tez ma swoj log....
    > Ale od czego sa kompy...
    A jaki to Program jeśli można wiedzieć?