  • 1. Data: 2010-04-23 08:03:21
    Temat: Brawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Czyżby w obliczu bankructwa nawet politycy zaczęli logicznie myśleć?

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7805077,Macenie_
    w_emeryturach.html

    "Chcesz płacić do ZUS tylko 120 zł? Jeżeli się zgodzisz, będziesz miał
    niską emeryturę, ale będziesz więcej zarabiał. Takie pytanie w
    referendum chce zadać Polakom wicepremier Waldemar Pawlak".

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2010-04-23 08:06:02
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2010-04-23 10:03, Liwiusz pisze:

    > "Chcesz płacić do ZUS tylko 120 zł? Jeżeli się zgodzisz, będziesz miał
    > niską emeryturę, ale będziesz więcej zarabiał. Takie pytanie w
    > referendum chce zadać Polakom wicepremier Waldemar Pawlak".

    Oby tylko nie zarobili na tym... pracodawcy :)

  • 3. Data: 2010-04-23 08:10:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mane pisze:

    > Oby tylko nie zarobili na tym... pracodawcy :)

    Pensja brutto to pensja brutto, ona się nie zmieni. Zaoszczędzą i
    pracodawcy i pracownicy. No i może skończy się ten paradoks, że
    niektórych prac nie opłaca się w Polsce wykonywać, bo zysk z nich
    otrzymany jest mniejszy lub niewiele większy niż obowiązkowa składka za
    działalność gospodarczą - może to umożliwić wyjście z szarej strefy
    wielu przedsiębiorcom.

    To dość duży problem. Znajoma kiedyś utrzymywała się z robienia
    ozdobnych kartek (świątecznych itp.). Szybko zaprzestała, jaki jest sens
    pracownia głównie na państwo? Faktycznego akazu tego typu prac nie da
    się nijak logicznie wytłumaczyć...

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-04-23 08:18:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 23 Apr 2010 10:03:21 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Czyżby w obliczu bankructwa nawet politycy zaczęli logicznie myśleć?

    Jak zawsze przejdzie mu to po wyborach.

  • 5. Data: 2010-04-23 08:21:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jureq pisze:

    > Jak zawsze przejdzie mu to po wyborach.

    Kiedyś jednak nastąpi ten moment, że nie będzie innego wyjścia. Tylko
    wówczas nie będzie się mówiło o referendach, tylko o działaniach. Nic
    tak nie uczy racjonalnego działania jak pusty skarbiec.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-04-23 08:29:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Apr 2010, Liwiusz wrote:

> [...]
    > emeryturę, ale będziesz więcej zarabiał. Takie pytanie w referendum chce
    > zadać Polakom wicepremier Waldemar Pawlak".

    ...przezornie pomijając kwotę *już* wpłaconą na rzecz ZUS? :D

    Przecież problemu nie stanowią ci, co mają dostawać emerytury na które
    poskładali pieniadze. Problem stanowią emerytury na które *NIE*
    poskładano pieniędzy (i nie tylko emerytury, trzeba pamiętać że
    wszelkie świadczenia "uzasadnione społecznie" nie biorą się z niczego).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-04-23 08:31:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > poskładano pieniędzy (i nie tylko emerytury, trzeba pamiętać że
    > wszelkie świadczenia "uzasadnione społecznie" nie biorą się z niczego).

    To nie jest żaden argument, aby dalej utrzymywać ten chory system, z
    jednej strony każąc na niego płacić ludziom (i wielu doprowadzać do
    bankructwa), z drugiej strony wiedząc, że i tak nie zdoła się
    zrealizować obietnic.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-04-23 08:32:29
    Od: Mane <m...@g...pl>

    > Przecież problemu nie stanowią ci, co mają dostawać emerytury na które
    > poskładali pieniadze. Problem stanowią emerytury na które *NIE*
    > poskładano pieniędzy

    Chyba raczej *poskładano* ale ich nie ma :)

  • 9. Data: 2010-04-23 08:54:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2010 o 10:21:35 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Kiedyś jednak nastąpi ten moment, że nie będzie innego wyjścia. Tylko
    > wówczas nie będzie się mówiło o referendach, tylko o działaniach. Nic
    > tak nie uczy racjonalnego działania jak pusty skarbiec.

    A ja znam inną wersją - nie ma takiej niegodziwości do której nie posunie
    się
    skądinąd łagodny i liberalny rząd, gdy zaczyna być widać pustkę w skarbcu
    :)

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2010-04-23 09:02:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2010 o 10:03:21 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > niską emeryturę, ale będziesz więcej zarabiał. Takie pytanie w
    > referendum chce zadać Polakom wicepremier Waldemar Pawlak".

    Obejrzyj filmik - już Lewiatany i inni zaczynają chocholi taniec.
    Przy czym Pan Mordasewicz nie chce się najwyraźniej odnieść się do faktu,
    że już w tej chwili odsetki od zrabowanych pieniędzy dałyby wyższą
    emeryturę
    niż to co "gwarantuje" państwo, przy zachowaniu kapitału.

    --
    Tomek