  • 1. Data: 2010-04-23 08:33:05
    Temat: Wyrównanie rachunku z US :)
    Od: zly <b...@N...fm>

    Witam
    Wg PIT 37 będę miał zwrot podatku, wg PIT8c muszę dopłacić. Suma sumarum
    dalej jestem do przodu. Pytanie czy muszę płacić kwotę z PIT 8, czy US sam
    sobie to policzy i zwróci mi kwotę z PIT 37, pomniejszoną o tę z PIT8?
    --
    marcin

  • 2. Data: 2010-04-23 08:35:06
    Temat: Re: Wyrównanie rachunku z US :)
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-23 10:33, zly pisze:
> [...]
    > dalej jestem do przodu. Pytanie czy muszę płacić kwotę z PIT 8, czy US sam
    > sobie to policzy i zwróci mi kwotę z PIT 37, pomniejszoną o tę z PIT8?

    US zwróci Ci kwotę z PIT-37 i ukarze za brak wpłaty z PIT-8.
    Chyba, że napiszesz odpowiednie pismo. ;)

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-04-23 09:10:53
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 23 Apr 2010 10:35:06 +0200, spp napisał(a):

    > US zwróci Ci kwotę z PIT-37 i ukarze za brak wpłaty z PIT-8.
    > Chyba, że napiszesz odpowiednie pismo. ;)

    Ehh... tak właśnie podejrzewałem...
    --
    marcin

  • 4. Data: 2010-04-23 10:30:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 23-04-2010 10:35, spp pisze:

    > US zwróci Ci kwotę z PIT-37 i ukarze za brak wpłaty z PIT-8.
    > Chyba, że napiszesz odpowiednie pismo. ;)

    A tam. Nie zwrócą, jeżeli gdzieś jest zaległość.
    W momencie stwierdzenia zaległości US szuka po innych tytułach, czy jest
    coś do zwrotu i kompensuje.
    Spróbuj odzyskać zwrot VAT jak masz zaległość w PIT. Powodzenia.

    Napisanie pisma jest lepsze bo nie ma gwarancji że US nie naliczy
    odsetek kiedy będzie dokonywał przeksięgowania z własnej inicjatywy..
    Teoretycznie nie powinien. Termin 3 miesięcy jest na zwrot a nie na
    zaliczenia na inne tytuły.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-04-23 10:59:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-23 12:30, Maddy pisze:

    > A tam. Nie zwrócą, jeżeli gdzieś jest zaległość.

    Miałem identyczną sytuację w ub.r. - zwrócili z PIT-37 i musiałem szybko
    przelewać różnicę na PIT-8. :)

    --
    spp

  • 6. Data: 2010-04-23 12:51:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> writes:

    > A tam. Nie zwrócą, jeżeli gdzieś jest zaległość.
    > W momencie stwierdzenia zaległości US szuka po innych tytułach, czy
    > jest coś do zwrotu i kompensuje.

    Zwroca zwroca. Zwroty z pit robia w pierwszej kolejnosci, bo ich
    zobowiazuje termin. To, ze na drugim pit jest zaleglosc, wyjdzie im
    dopiero za pol roku albo rok.

    MJ

  • 7. Data: 2010-04-23 14:54:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 23-04-2010 14:51, Michal Jankowski pisze:

    > Zwroca zwroca. Zwroty z pit robia w pierwszej kolejnosci, bo ich
    > zobowiazuje termin. To, ze na drugim pit jest zaleglosc, wyjdzie im
    > dopiero za pol roku albo rok.

    Ciekawe, że wezwanie do zapłaty możesz dostać już po 10 dniach od upływu
    terminu.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813