  • 1. Data: 2003-04-28 14:05:19
    Temat: Budowle amortyzacja w-ść początkowa
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Z ustawy wynika, że nie amortyzuje się gruntów i nie stanowią one KUP nawet
    jeśli są zakupione na budowanie lub kupione wraz z budynkiem przeznaczonym
    na dział. gosp. Ale jak to rozwiązać kupując budynek wraz z gruntem gdzie w
    akcie notarialnym stanowi tylko jedna pozycja "nieruchomość" o określonej
    wartości? Od jakiej kwoty amortyzuje się budynek?

    10. Podatnicy mogą ustalić wartość początkową budynków mieszkalnych lub
    lokali mieszkalnych: wynajmowanych, wydzierżawianych albo używanych przez
    właściciela na cele prowadzonej przez niego działalności gospodarczej,
    przyjmując w każdym roku podatkowym wartość stanowiącą iloczyn metrów
    kwadratowych wynajmowanej, wydzierżawianej lub używanej przez właściciela
    powierzchni użytkowej tego budynku lub lokalu i kwoty 988 zł, przy czym za
    powierzchnię użytkową uważa się powierzchnię przyjętą dla celów podatku od
    nieruchomości.

    W/w punkt ustawy odnosi sie tylko do budynków mieszkalnych? Czy takich gdzie
    przynajmniej jeden pokój jest mieszkalny? Przeczytałam gdzieś, że przy
    obliczaniu takim sposobem w-ści początkowej każdy wydatek na ulepszenie
    stanowi KUP - nie zwiększa w-ści początkowej. Czy ktoś miał styczność z
    takim przypadkiem?
    Agata

  • 2. Data: 2003-04-29 23:38:11
    Temat: Re: Budowle amortyzacja w-ść początkowa
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    Użytkownik "Agata" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obliczaniu takim sposobem w-ści początkowej każdy wydatek na ulepszenie
    > stanowi KUP - nie zwiększa w-ści początkowej. Czy ktoś miał styczność z

    To chyba trzeba napisać do US z wnioskiem o interpretację.
    [kurdebalans]