  • 1. Data: 2005-02-01 23:53:46
    Temat: Cena internetu + VAT
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    Witam
    Prowadze DG i jestem na ryczalcie, ale nie place VATu.
    Sprzedaje uslugi i lacza internetowe.
    Jak wystawiac klientom rachunki?
    Czy wystawic im rachunet z kwota 30zl netto, bez Vatu??
    Czy musze doliczac Vat?
    Ja place 22% od lacza wykupionego od TP, a co z moimi klientami?
    Pytam, bo ja i tak nie odliczam tego Vatu od podatku, a Klient tez nie
    odliczy bo nie dostanie faktury odemnie.
    Od stycznia jest obowiazek placenia 22% Vatu na internet i nie wiem jak to
    rozumiec??
    Czy ja tez musze doliczac Klientom 22% Vatu do moich cen??
    Jesli tak, to w jaki sposob placic ten podatek nie bedac Vatowcem?
    Dzieki za odp.
    Pozdrawiam
    Bert
    PS.
    Nie chce byc Vatowcem.

  • 2. Data: 2005-02-07 14:28:17
    Temat: Re: Cena internetu + VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Feb 2005, Bert wrote:
> [...]
    >+ Sprzedaje uslugi i lacza internetowe.
    >+ Jak wystawiac klientom rachunki?
    >+ Czy wystawic im rachunet z kwota 30zl netto, bez Vatu??

    Hm... ja tak OT - czy kiedyś zanosiłeś "papiery" biuru rachunkowemu
    do przejrzenia ? :)
    Bo o dość podstawową kwestię pytasz :|

    >+ Ja place 22% od lacza wykupionego od TP, a co z moimi klientami?
    >+ Pytam, bo ja i tak nie odliczam tego Vatu od podatku, a Klient tez nie
    >+ odliczy bo nie dostanie faktury odemnie.

    ...bo to jest argument którego używa MF aby kogo można "dobrowolnie"
    do VATu zagonić :>
    Tak samo było z ulgami "remontowymi": podstawą odliczenia jest posiadanie
    faktury. Ulga znika ale "zagonieni do VATu" zostają :)

    >+ Jesli tak, to w jaki sposob placic ten podatek nie bedac Vatowcem?

    Da się. Ja nie polecam: jest mianowicie taka zasada że jak ktoś
    *nieprawidłowo* wykaże VAT na f-rze to musi go zapłacić.
    Potraktuj DOSŁOWNIE to co napisałem: "da się" nie oznacza ani że
    to jest *prawidłowe* ani że to jest *legalne* - choć zasada
    jest zgodna z przepisem. Sam nieprawidłowo wykazany podatek pełni
    w sumie rolę kary :] (...a ew. kara to osobny bonus ;)).

    >+ Nie chce byc Vatowcem.

    ...no to klienci nie odliczą podatku i tyle.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-02-07 16:54:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Feb 2005, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ On Wed, 2 Feb 2005, Bert wrote:
    [...]
    >+ >+ Nie chce byc Vatowcem.
    >+
    >+ ...no to klienci nie odliczą podatku i tyle.

    ...a, jakby o mnie chodziło to bym na kwtkach dopisywał "niniejszy
    rachunek nie uprawnia do odliczenia ulgi wg art...."
    Żeby nikt się nie czepial że "myślał"...
    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)