  • 1. Data: 2007-06-12 16:02:42
    Temat: umowa o dzieło albo umowa zlecenie na firmę z Holandii
    Od: "jacek01g" <j...@i...pl>

    Witam i proszę o poradę!

    Mam możliwość robienia dla firmy informatycznej z Holandii drobne usługi
    związane z
    projektowaniem stron www. Oni siedzą sobie tam, ja sobie siedzę w domu. I
    pracujemy przez internet. Nie mam z nimi umowy o pracę.

    Czy moge wystawić na taką firmę umowę o dzieło albo umowę zlecenia?
    Ja zapłacę zaliczkę na podatek i złożę PIT w swoim US w Polsce.

    Tylko czy w ogóle mogę takie coś zrobić? Żeby US mnie potem nie ścigał?

    pls... poradźcie!

    Jacek
    Warszawa

  • 2. Data: 2007-06-12 16:37:18
    Temat: Re: umowa o dzie?o albo umowa zlecenie na firm? z Holandii
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-06-2007 o 18:02:42 jacek01g <j...@i...pl> napisał(a):

    > Witam i prosz? o porad?!
    >
    > Mam mo?liwo?ae robienia dla firmy informatycznej z Holandii drobne us?ugi
    > zwi?zane z
    > projektowaniem stron www. Oni siedz? sobie tam, ja sobie siedz? w domu. I
    > pracujemy przez internet. Nie mam z nimi umowy o prac?.
    >
    > Czy moge wystawiae na tak? firm? umow? o dzie?o albo umow? zlecenia?
    > Ja zap?ac? zaliczk? na podatek i z?o?? PIT w swoim US w Polsce.
    >
    > Tylko czy w ogóle mog? takie co? zrobiae? ?eby US mnie potem nie ?ciga??

    Jasne że możesz, płacisz zaliczke na poczet PIT-53 którego już nie ma
    ale chyba przelew tak się dalej tytułuje(chyba że teraz już na PIT-37 się
    wpłaca)
    i tyle.

  • 3. Data: 2007-06-12 21:16:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    t...@o...pl napisał(a):

    > Jasne że możesz, płacisz zaliczke na poczet PIT-53 którego już nie ma
    > ale chyba przelew tak się dalej tytułuje(chyba że teraz już na PIT-37
    > się wpłaca)
    > i tyle.

    I ZUS

    M.