    From: "MRK" <u...@e...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Cesja wraku auta z AC a VAT
    Date: Thu, 16 Nov 2006 19:42:50 +0100

    Witam,

    Nie wiem jak podejść do problemu VATu za cesję praw do wraku pojazdu.
    Samochód został zakupiony na firmę (KPiR, VAT), przy zakupie auta odliczono
    60% VAT. Miał miejsce wypadek, samochód został poważnie uszkodzony. Po
    wypadku auto zostało przekazane ubezpieczycielowi (cesja praw), a
    ubezpieczyciel pokrył koszty zakupu nowego, identycznego auta (z AC).

    Mam pytanie, czy umowa cesji jest opodatkowana podatkiem VAT? Jeżeli tak, to
    od jakiej kwoty (umowa cesji nie zawiera wyceny wraku). Czy do wyceny
    wartości wraku może służyć wycena kosztów naprawy, będąca podstawą do
    uznania szkody całkowitej z AC (ponad 70% wartości auta)?

    Pozdrawiam,
    MRK