eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiChcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego co kupiłem? › Chcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego co kupiłem?
    From: z...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Chcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego co
    kupiłem?
    Date: Thu, 15 Nov 2007 13:30:03 -0800 (PST)

    Mam jednosobową działalność osoby fizycznej od dwóch lat. Pokupowałem
    na firmę trochę rzeczy (wyposażenie). Wszsytkie na faktury. Wszytkie
    poniżej 3500, tylko jedna rzecz powyżej 1500. Niczego nie wpisywałem
    do środków trwałych. W sumie dają dużą kwotę.

    Chcę działąlność zamknąć.

    Wg.
    http://www.pit.pl/likwidacja-firmy/index.php
    http://www.pit.pl/podatek_pit_likwidacja_firmy_520.p
    hp
    http://www.pit.pl/podatek_vat_likwidacja_firmy_521.p
    hp
    przy likwidacji powinienem zrobić spis z natury zawierający
    wyposażenie (również to kosztujące poniżej 1500) i tylko wyposażnie bo
    nic nie produkowałem ani niczym nie handlowałem. Od tego spisu z
    natury wycenionego wg. cen zakupu powinienem zapłacić VAT. I od tego
    samego spisu również PIT (tylko 10% i od kwoty przemnożonej przez
    współczynnik który w moim przypadku wynosi 0,79)

    Co byście mi zaproponowali?

    Stronka pit.pl zaleca fizyczną likwidację co nie bardzo mi się
    uśmiecha lub sprzeaż (co zapewne dla urzędu będzie śmierdzieć na
    kilometr).

    Są lepsze rozwiązania?