  • 1. Data: 2013-03-06 20:38:38
    Temat: Cło z na przesyłke z USA zakupioną w UK
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    Czesc,

    Mieszkam w UK, jestem tu rezydentem podatkowym.
    Mój tata poprosił mnie o kupienie mu czegoś w USA. Zamówiłem,
    zapłacilem. Jako "billing address" podałem moje dane oraz mój adres
    brytyjski. Jako "shipping address" podałem adres taty w Polsce. Tak to
    również widnieje na fakturze.
    Dzisiaj przyszło zawiadomienie wraz z kopią oryginalnej faktury aby
    wysłać druk DPDZ (btw, skąd go wziąć?) oraz przetłumaczoną fakturę.
    Wartoś na fakturze to $107, koszt przesyłki $45.
    Czy polski urząd celny ma prawo na oclenie przesyłki która nie była
    kupiona przez w PL?
    Zakładając ze jednak ma... gdzieś doczytałem ze przesyłki poniżej 150
    euro są zwolnione z cła. Czy to się nie kwalifikuje?
    Jeśli wszystko zawiedzie to czy cło jest naliczane także od wartości
    przesyłki?

    pozdrawiam,
    c.

  • 2. Data: 2013-03-07 01:38:39
    Temat: Re: Cło z na przesyłke z USA zakupioną w UK
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cezar wrote:
> [...]
    > Wartoś na fakturze to $107, koszt przesyłki $45.
    > Czy polski urząd celny ma prawo na oclenie przesyłki która nie była

    ma prawo oclic kazda przesylke wjeżdżającą na teren PL spoza UE.

    > Zakładając ze jednak ma... gdzieś doczytałem ze przesyłki poniżej 150
    > euro są zwolnione z cła. Czy to się nie kwalifikuje?

    chyba jednak nizej. cos mi swita 50 dolarow.

    > Jeśli wszystko zawiedzie to czy cło jest naliczane także od wartości
    > przesyłki?

    tak.
    pal licho cło.
    po naliczeniu cła jeszcze VAT zdaje sie od całosci. :)

  • 3. Data: 2013-03-07 09:20:40
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    > chyba jednak nizej. cos mi swita 50 dolarow.

    > tak.
    > pal licho cło.
    > po naliczeniu cła jeszcze VAT zdaje sie od całosci. :)

    Ok, doczytałem ze cło na podzespoły elektroniczne jest 0% więc będzie to
    tylko VAT.

    Czy ktoś wie, gdzie można pobrać tą cholerną deklaracę DPDZ? moje
    googlowanie tym razem zawiodło....

    Jeszcze jedno: proszą o wysłanie przetłumaczonej faktury oraz imie i
    nazwisko osoby tłumaczącej.
    Czy musi to być tłumaczone przez tłumacza przysięgłego?

    Pozdrawiam,
    c.

  • 4. Data: 2013-03-07 12:01:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cezar wrote:

    > Ok, doczytałem ze cło na podzespoły elektroniczne jest 0% więc będzie to
    > tylko VAT.
    >
    > Czy ktoś wie, gdzie można pobrać tą cholerną deklaracę DPDZ? moje
    > googlowanie tym razem zawiodło....

    hmm, z tego co wiem to nigdzie bo to celnik ma go wystawic.

    > Jeszcze jedno: proszą o wysłanie przetłumaczonej faktury oraz imie i
    > nazwisko osoby tłumaczącej.
    > Czy musi to być tłumaczone przez tłumacza przysięgłego?

    Samo sobie to przetłumacz.
    Nie slyszalem zeby to musialo byc tlumaczenie przysiegle.