  • 1. Data: 2013-03-06 23:56:35
    Temat: Podatki z giełdy.
    Od: Mateusz <s...@w...pl>

    Witam.
    Właśnie otrzymałem z biura maklerskiego PIT-8C, na którym widnieje strata.

    W 2012 roku dom maklerski pobrał ode mnie podatek dywidendy.
    Podobnie sprzedawałem w 2012 r. jednostki funduszu inwestycyjnego i tu
    również został potrącony podatek. Tak samo od lokat.
    Czy mogę odzyskać te podateki? Gdzie w PIT-38 wpisać kwoty pobranego
    wcześniej podatku?

    Pozdrawiam

    Mateusz

  • 2. Data: 2013-03-07 07:51:32
    Temat: Re: Podatki z giełdy.
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 6 Mar 2013 23:56:35 +0100, Mateusz napisał(a):

> [...]
    > Podobnie sprzedawałem w 2012 r. jednostki funduszu inwestycyjnego i tu
    > również został potrącony podatek. Tak samo od lokat.

    Nie, to podatki ryczałtowe.

    > Gdzie w PIT-38 wpisać kwoty pobranego wcześniej podatku?

    Nigdzie. Masz stratę, którą możesz odliczyć od ewentualnego zysku w
    kolejnych latach.

    AK

  • 3. Data: 2013-03-07 08:12:39
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-07 07:51, Andrzej Kubiak pisze:

    > Nie, to podatki ryczałtowe.

    > Nigdzie. Masz stratę, którą możesz odliczyć od ewentualnego zysku w
    > kolejnych latach.

    Nie ma straty. Przynajmniej tego nie napisał. (No - skoro został pobrany
    podatek...)
    Ryczałtowy podatek - chyba(?) nie da się odliczać w przyszłości.

    Faktyczne straty można odejmować od przychodów (też tylko z giełdy) w
    przyszłości przez chyba 5 lat. Z zapłaconym (pobranym) podatkiem już
    (znów: chyba?) nic się nie da zrobić.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 4. Data: 2013-03-07 08:51:38
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 07 Mar 2013 08:12:39 +0100, Maruda napisał(a):

    > Nie ma straty. Przynajmniej tego nie napisał.

    Uhm. "Właśnie otrzymałem z biura maklerskiego PIT-8C, na którym widnieje
    strata". Masz jeszcze jakieś teorie?

    > (No - skoro został pobrany podatek...)

    "pobrał ode mnie podatek dywidendy."
    "sprzedawałem w 2012 r. jednostki funduszu inwestycyjnego i tu
    również został potrącony podatek. Tak samo od lokat."

    To teraz się skup: można mieć stratę na akcjach/kontraktach i innych cudach
    wykazywanych w stosownym PIT. Równocześnie można mieć zysk na funduszach,
    lokatach (przynajmniej nominalnie) i zebrać kilka złotych z dywidend.
    Zysków od instrumentów z poprzedniego zdania nie łączy się z giełdą czy
    innym forexem - płaci się podatek ryczałtowy, i nawet nie widzi się tych
    pieniędzy u siebie.

    > Faktyczne straty można odejmować od przychodów (też tylko z giełdy) w
    > przyszłości przez chyba 5 lat. Z zapłaconym (pobranym) podatkiem już
    > (znów: chyba?) nic się nie da zrobić.

    W skrócie to samo mu napisałem. Polemizujesz z czymś, nie zrozumiałeś
    czytanego tekstu, czy tak se marudzisz?

    AK