  • 1. Data: 2008-05-16 12:56:51
    Temat: Co może być na fakturze korygującej?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Co może korygować faktura korygująca?
    Jak tak patrzę na dostępne formularze faktur korygujących, to z reguły jest
    możliwość wpisania pozycji przed zmianą i po zmianie. A co jeśli np. faktura
    została omyłkowo wystawiona w EUR, a powinna być w PLN? Na końcu faktury
    korygującej jest podsumowanie podatku, a potem informacja "do zwrotu/do
    dopłaty" i kwota - przy czymś takim nie bardzo jest jak podać tę wartość
    jeśli mamy odjąć 100 EUR i dodać 350zł...

    Czy w takiej sytuacji należy po prostu wyzerować błędną fakturę i wystawić
    nową fakturę?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2008-05-16 18:21:38
    Temat: Re: Co może być na fakturze korygującej?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 May 2008, Jacek Osiecki wrote:

    > Witam,
    >
    > Co może korygować faktura korygująca?

    Niemal wszystko. Nie może zmieniać podmiotu, czyli nie można stwierdzić
    że kupił kto inny, AFAIK są na to jakieś interpretacje.

> [...]
    > dopłaty" i kwota - przy czymś takim nie bardzo jest jak podać tę wartość
    > jeśli mamy odjąć 100 EUR i dodać 350zł...

    A kto każe zawsze liczyć różnicę?
    Przypadków wystawiania korekt jest kilka.

    Różnicę podaje się wyłącznie w przypadku podwyższenia lub obniżenia
    ceny (SPRAWDŹ!), odpowiedni przepis brzmi:
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4
    +++
    3. Faktura korygujšca wystawiana w przypadku pomyłek, o których mowa
    w ust. 1, zawiera dane okreœlone w ust. 2 pkt 1 i pkt 2 lit. a,
    kwoty podane w omyłkowej wysokoœci oraz kwoty w wysokoœci prawidłowej.
    ---

    O podawaniu różnic jest mowa wyłącznie w przypadku zmiany cen!

    > Czy w takiej sytuacji należy po prostu wyzerować błędną fakturę i wystawić
    > nową fakturę?

    IMO - zdecydowanie nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-05-18 17:19:11
    Od: <s...@a...pl>

    > Znajdź program który pozwoli na wystawienie "niemal dowolnej" korekty ;)

    MS-word, OpenOffice Writer
    :)

  • 4. Data: 2008-05-18 18:04:13
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 16 May 2008 20:21:38 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Niemal wszystko. Nie może zmieniać podmiotu, czyli nie można stwierdzić
    > że kupił kto inny, AFAIK są na to jakieś interpretacje.

    No widzę, faktycznie w definicji jest "i wszelkie inne informacje" :)

    > A kto każe zawsze liczyć różnicę?
    > Przypadków wystawiania korekt jest kilka.

    Znajdź program który pozwoli na wystawienie "niemal dowolnej" korekty ;)
    W ogóle faktury korygujące to największy ból programów do fakturowania,
    niektóre walą w korektach tak rażące błędy że nawet moje niewprawne oko
    aż boli na sam widok tego co trafia na papier...

    > Różnicę podaje się wyłącznie w przypadku podwyższenia lub obniżenia
    > ceny (SPRAWDŹ!), odpowiedni przepis brzmi:
    > http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4

    O, dzięki za ten link - przyda się :)

> [...]
    > ---
    >
    > O podawaniu różnic jest mowa wyłącznie w przypadku zmiany cen!

    A zmiana z 200 EUR na 700 PLN nie jest zmianą cen?

    > IMO - zdecydowanie nie.

    Przy takiej poprawce (waluta faktury EUR->PLN) do korekty jest praktycznie
    wszystko, poza danymi sprzedawcy i nabywcy - chyba żaden program nie obsłuży
    czegoś takiego, i w zasadzie jedynym wyjściem jest "wystawienie" takiej
    korekty w wordzie ;) Dlatego chyba nieraz łatwiej zamiast robić takie
    kombinacje - po prostu wystawić korektę która "zeruje" złą fakturę i
    wystawić nową, poprawną fakturę.

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2008-05-18 18:26:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    s...@a...pl w <news:g0pruv$rkc$1@news.onet.pl>:

    > MS-word, OpenOffice Writer
    > :)

    Sterowanie piórem, oparte na białkach też działa ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-05-19 06:48:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 May 2008, Jacek Osiecki wrote:

    > Znajdź program który pozwoli na wystawienie "niemal dowolnej" korekty ;)

    Bardzo przepraszam, ale pisałes o "formularzach" - trzeba
    znaleźć właściwy!
    I już Ci pisali: w Excelu mam zawsze "właściwy" (jak poustawiam,
    tak jest :)).

    > A zmiana z 200 EUR na 700 PLN nie jest zmianą cen?

    IMO nie.
    200 EUR jest nieprawidłową pozycją na f-rze :)
    Skoro przepis ustala, że *tak nie można podać ceny*, to to cóś
    ceną nie jest, a co najwyżej informacją na podstawie której
    wyznaczono cenę.
    Ale ma być cena, więc błędem jest zapis, a nie wartość w zapisie.

> [...]
    > czegoś takiego, i w zasadzie jedynym wyjściem jest "wystawienie" takiej

    Nie widzę przeciwwskazań!
    CTLC-CTLV z polami "było/ma być" działa bardzo skutecznie ;)
    Ale jeszcze szczegół: a jaki to program *przyjął* Ci f-rę z wpisanymi
    polami kwot podatku w euro, hę?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-05-19 10:38:23
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 19 May 2008 08:48:01 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Nie widzę przeciwwskazań!
    > CTLC-CTLV z polami "było/ma być" działa bardzo skutecznie ;)

    W Wordzie to sobie można ;)

    > Ale jeszcze szczegół: a jaki to program *przyjął* Ci f-rę z wpisanymi
    > polami kwot podatku w euro, hę?

    Mój, a co? :) Stawki VAT definiuje użytkownik, jak zresztą większość
    parametrów... Zresztą, czy przypadkiem przy wystawianiu faktury
    kontrahentowi zagranicznemu który NIE jest płatnikiem VAT nie skutkuje
    właśnie podatkiem 22%? Nie wiem - pytam...

    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2008-05-19 16:50:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-19, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > Nie widzę przeciwwskazań!
    > CTLC-CTLV z polami "było/ma być" działa bardzo skutecznie ;)
    > Ale jeszcze szczegół: a jaki to program *przyjął* Ci f-rę z wpisanymi
    > polami kwot podatku w euro, hę?

    Mój przyjmuje w GBP, z adnotacją 'VAT płacony przez nabywcę'
    (usługi informatyczne do UK). :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl