  • 1. Data: 2007-07-02 06:44:35
    Temat: Co może być na rachunku??
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Prowadzę działalność, KPiR bez vat. Robiłem teraz monioring. Kupiłem troche
    sprzętu na firme (m.in. wierarka) ale monowałem też korytka, kupiłem kołki,
    czesci zeby zlozyc komputer.
    Pytanie jest takie. Jak może wyglądać rachunek?
    Czy mogę napisać
    Komputer rejesturjący 4000zł
    Korytka 1000zł
    Elementy monatrzowe 100zł
    Czy muszę wszystko wypisywac tak jak mam na fakturach z castoramy czyli
    każdy narożnik, kołki montażowe, silikon, każdy podzespół komputera, (pamiec
    ram 1GB - 100zł )??

    Jeszcze jedno pytanie. Czy mógłbym wystawić rachunek na 5000zł po nazwą
    Instalacja kamer a wszystkie części wrzucić w koszty???

  • 2. Data: 2007-07-02 06:57:40
    Temat: Re: Co może być na rachunku??
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 02-07-2007 o 08:44:35 ZS <a...@w...pl> napisał:

    > Jeszcze jedno pytanie. Czy móg?bym wystawiae rachunek na 5000z? po nazw?
    > Instalacja kamer a wszystkie cz??ci wrzuciae w koszty???

    możesz.
    jedna usługa - jedna pozycja na rachunku.
    zakup materiałów wpisujesz do KPiR, każda faktura - oddzielna pozycja.

    Piotr

  • 3. Data: 2007-07-02 07:02:35
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    > możesz.
    > jedna usługa - jedna pozycja na rachunku.
    > zakup materiałów wpisujesz do KPiR, każda faktura - oddzielna pozycja.

    Dzięki za szybką odpowiedź
    A jeżeli chciałbym jednak wpisać komputer i elementy monatazowe
    to mogę pod jednym
    komputer 1szt 4000zł ? czy juz muszę wymieniać wszystkie cześci?
    podobnie bym zrobił elementy monatażowe - 1500zł

  • 4. Data: 2007-07-02 07:17:31
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 02-07-2007 o 09:02:35 ZS <a...@w...pl> napisał:

    > A je?eli chcia?bym jednak wpisaae komputer i elementy monatazowe
    > to mog? pod jednym
    > komputer 1szt 4000z? ? czy juz musz? wymieniaae wszystkie cze?ci?
    > podobnie bym zrobi? elementy monata?owe - 1500z?

    w opisie kosztu? w opisie wpisujesz ogólnie czego dotyczy koszt
    gdzieś tak w 40 znaków maksymalnie. np. "Zakup części składowych
    czegoś tam" a szczegóły co i za ile kupiłeś są na dołączonej fakturze.

    Piotr

  • 5. Data: 2007-07-02 07:39:53
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    > w opisie kosztu? w opisie wpisujesz ogólnie czego dotyczy koszt
    > gdzieś tak w 40 znaków maksymalnie. np. "Zakup części składowych
    > czegoś tam" a szczegóły co i za ile kupiłeś są na dołączonej fakturze.

    Na rachunku który wystawiam czy tak moge opisać żeby nie wyspisywac
    wszystkich rodzajów rur które mam na fakturze z castoramy

  • 6. Data: 2007-07-02 09:17:38
    Od: j...@p...onet.pl

    Dnia Mon, 02 Jul 2007 09:17:31 +0200, PiotrB. napisał(a):

    To ja jeszcze dodam swoje trzy grosze, gwoli uzupełnienia :)

> [...]

    Jeśli to zrobisz, automatycznie podpadasz pod ustawę z 29.7.2005 r. o
    zużytym sprzęcie elektrycznym i elektornicznym (Dz.U. 180/2005) i stajesz
    się wprowadzającym na rynek sprzęt elektryczny i elektroniczny.

    No chyba, że już jesteś zgłoszony w rejestrze i znasz wszystkie tego
    konsekwencje ;)

    > w opisie kosztu? w opisie wpisujesz ogólnie czego dotyczy koszt
    > gdzieś tak w 40 znaków maksymalnie. np. "Zakup części składowych
    > czegoś tam" a szczegóły co i za ile kupiłeś są na dołączonej fakturze.

    Rozwiązanie Piotra, w nawiązaniu do tego, co napisałam wyżej, byłoby
    lepszym rozwiązanie. Fakturujesz usługę i zużyty do niej materiał i sprzęt.
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna