  • 1. Data: 2007-07-02 07:11:17
    Temat: Zwrota VAT za budowlanke z innego kraju??
    Od: "news.onet.pl" <w...@p...onet.pl>

    Witam!!

    Slyszalem, ze kupujac materialy budowlane mozna odzyskac czesc zaplaconego
    VAT.
    Pytanie moje brzmi czy mozna tez odzyskac VAT jesli kupuje materialy
    budowlane w niemczech ?? (podejzewam ze nie ale lepiej sie upewnic...)

    Poza tym w jaki sposob odzyskac VAT??
    Czy to jakos w rozliczeniu rocznym czy jak??
    Jakis specjalny pit trzeba zlozyc ??

    Pozdro, Wojtas

  • 2. Data: 2007-07-02 19:21:56
    Temat: Re: Zwrota VAT za budowlanke z innego kraju??
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Jul 2007 09:11:17 +0200, news.onet.pl napisał(a):

    > Slyszalem, ze kupujac materialy budowlane mozna odzyskac czesc zaplaconego
    > VAT.

    Można :)

    > Pytanie moje brzmi czy mozna tez odzyskac VAT jesli kupuje materialy
    > budowlane w niemczech ?? (podejzewam ze nie ale lepiej sie upewnic...)

    Nie można :)
    Ten zwrot VAT-u wynika z tego, że w maju 2004 r. podniesiono w Polsce
    stawkę tego podatku na materiały budowlane z 7% na 22%.
    Dlatego niemiecki podatek nie ma z tym nic wspólnego.

    > Poza tym w jaki sposob odzyskac VAT??

    Złożyć odpowiedni wniosek w US

    > Czy to jakos w rozliczeniu rocznym czy jak??

    Wniosek VZM plus załączniki

    > Jakis specjalny pit trzeba zlozyc ??

    Jak wyżej :)

    A! i nie wszystkie materiały budowlane można uwzględnić, istnieje wykaz
    tych, które podlegają zwrotowi.

    Na
    http://www.vat.pl/deklaracje/
    znajdziesz u dołu wzory druków i broszurę z wykazem.
    :)

    Baw się dobrze,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-07-02 20:34:11
    Od: "news" <w...@i...pl>

    > A! i nie wszystkie materiały budowlane można uwzględnić, istnieje wykaz
    > tych, które podlegają zwrotowi.

    OK dziekuje za wyczerpujace informacje :-)

    Pozdro, Wojtas
    www.e-krug.com