  • 1. Data: 2009-03-26 12:18:28
    Temat: Co wpisać na fakturze (+kasa fiskalna)
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Sprzedaję soft pudełkowy "na firmę". Ponieważ nie mam kasy fiskalnej
    i mi do nie nie spieszno, poprosiłem nabywcę o skany papierów firmowych,
    żeby mieć podkładkę że to na cele gospodarcze (btw. edg+regon wystarczą żeby
    usatysfakcjonować kontrolę?)

    No i tutaj rybka - na wpisie do edg nie ma podanej nazwy (dopisku do firmy),
    za to ta nazwa pojawia się na regonie :)
    A klient chce mieć fakturę z całością (dopisek + imię i nazwisko).
    Co mam zrobić, skoro defacto tym dopiskiem posługuje się nieprawidłowo?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-03-26 16:38:23
    Temat: Re: Co wpisać na fakturze (+kasa fiskalna)
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Tomek w <news:op.uree42cwl60ql1@unk>:

> [...]
    > żeby mieć podkładkę że to na cele gospodarcze (btw. edg+regon wystarczą żeby

    No patrz, a taki Przemysław aka Tristan miał wielkie problemy ze
    zrozumieniem, że ktoś ma i pokazuje na życzenie tego typu dokumenty
    ;-)

> [...]
    > A klient chce mieć fakturę z całością (dopisek + imię i nazwisko).
    > Co mam zrobić, skoro defacto tym dopiskiem posługuje się nieprawidłowo?

    No przecież na FV ma być
    § 5. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co
    najmniej: 1) imiona i nazwiska

    Ale nie zabrania dodawania "ozdobników".

    Ja bym zrobił tak:

    Nabywca: Ozdobnik
    NIP
    Imie Nazwisko
    Adres

    Zresztą co napiszesz na FV, to nie Twój problem, bo Ty i tak masz
    podatek odprowadzić.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2009-03-26 17:08:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-03-2009 o 17:38:23 TomN <s...@i...dyndns.org> napisał(a):

    > No patrz, a taki Przemysław aka Tristan miał wielkie problemy ze
    > zrozumieniem, że ktoś ma i pokazuje na życzenie tego typu dokumenty
    > ;-)

    :-)

    > Zresztą co napiszesz na FV, to nie Twój problem, bo Ty i tak masz
    > podatek odprowadzić.

    To to jasna sprawa, bardziej mi chodzi o to żeby nie wpisać firmy
    która nie istnieje oficjalnie. Pewnie zrobię coś podobnego do tego
    co zasugerowałeś, imię i nazwisko w jednym wierszu, ozdobnik w drugim
    i po zawodach, wilk syty i owca cała.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-03-26 18:41:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > To to jasna sprawa, bardziej mi chodzi o to żeby nie wpisać firmy
    > która nie istnieje oficjalnie.

    REGON zawsze możesz sobie sprawdzić (on-line) w GUS.
    Click --> http://www.stat.gov.pl/regon/

    Wprawdzie jest ten miesiąc opóźnienia, ale zawsze to lepsze niż nic.

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-03-26 18:50:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-03-2009 o 19:41:21 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > REGON zawsze możesz sobie sprawdzić (on-line) w GUS.
    > Click --> http://www.stat.gov.pl/regon/
    >
    > Wprawdzie jest ten miesiąc opóźnienia, ale zawsze to lepsze niż nic.

    Już wcześniej sprawdziłem - regon jest z nazwą :)
    W międzyczasie się dopytałem o co chodzi i się
    okazało że w papierach jest trochę namieszane,
    ale wpisałem na fakturze podobnie jak Tom N zasugerował,
    podparłem regonem i myślę że starczy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-03-26 21:00:25
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Piotrek w <news:gqgicf$nic$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > REGON zawsze możesz sobie sprawdzić (on-line) w GUS.
    > Click --> http://www.stat.gov.pl/regon/

    Hehe, czyli mają adres siedziby==adresowi zamieszkania, ale pisma ślą
    diabli wiedzieć czemu pod inny==zameldowania[1].

    Nawet taka policja mnie potrafiła ponad rok temu odszukać i na telefon
    przypisany do teścia zadzwonić (choc jest i na mnie zarejestrowany pod
    tym adresem), żeby sie zapytac kto przekroczył prędkość, a te /głąby
    od STATYSTYKI/ dalej swoje...

    [1] stałego jakby kto pytał, bo zamieszkania==zameldowania
    czasowego==siedziba==miejsce przechowywania dokumentacji podatkowej
    (chyba, że akurat mnie czeka prawie miesiąc bez nocy w łóżu dzielonym
    z żoną ;->, wtedy zabieram skrzynkę do bagażnika samochodu i najmuję
    sekretarkę ;P)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2009-03-26 21:35:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-03-2009 o 22:00:25 TomN <s...@i...dyndns.org> napisał(a):

    > Hehe, czyli mają adres siedziby==adresowi zamieszkania, ale pisma ślą
    > diabli wiedzieć czemu pod inny==zameldowania[1].

    Na RG-1 jest objaśnienie - w przypadku DG OF jako siedzibę należy
    wpisać adres wykonywania DG. A adres do korespondencji też się jakoś
    tak wyhacza.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-03-26 21:51:14
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Tomek w <news:op.ure4wqdjl60ql1@unk>:

    > Na RG-1 jest objaśnienie - w przypadku DG OF jako siedzibę należy
    > wpisać adres wykonywania DG. A adres do korespondencji też się jakoś
    > tak wyhacza.

    No 12 lat temu też tak chyba w druku było i nic nie zmieniałem (oprócz
    wymuszonej zmiany we wpisie do EDG kilka lat temu), przez jakiś czas
    słali dobrze, ba nawet potrafili zadzwonić na numer stacjonarny i
    nagle im odbiło.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]