  • 1. Data: 2009-03-25 10:00:20
    Temat: jak sprzedac element zestawu osobno
    Od: "Michal" <i...@s...com.pl>

    Witam,
    Handluje sprzetem elektronicznym i ostatnio zakupilem u dystrybutora zestaw
    (komputer + monitor), ktorego klient koncowy nie chcial w calosci, a tylko
    jego jeden element (komputer).

    Jak moge sprzedac mu ten komputer, skoro na fakturze od dystrybutora mam
    pozycje "zestaw ....", w cenie X, a ponizej wymienione elementy tego
    zestawu, bez podanych cen za poszczegolne elementy?

    Czy moge taki zestaw rozbic sobie na elementy podstawowe i sprzedac kazdy z
    nich osobno?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2009-03-25 11:37:08
    Temat: Re: jak sprzedac element zestawu osobno
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009, Michal wrote:

> [...]
    > pozycje "zestaw ....", w cenie X, a ponizej wymienione elementy tego zestawu,
    > bez podanych cen za poszczegolne elementy?

    Zastanów się, co by było, jakbyś kupił i sprzedał na odwrót, tj.
    kupił monitor i komputer, a sprzedał jako "zestaw".
    Wolno? ;)

    Niby co zabrania *produkcji*?
    (bo handel to nie będzie, więc jak pytasz z okazji stosowania ryczałtu
    to owszem, jest problem ze stawką, ale jak na zasadach ogólnych to
    problemu nie widzę).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-03-26 08:03:08
    Od: "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    > Zastanów się, co by było, jakbyś kupił i sprzedał na odwrót, tj.
    > kupił monitor i komputer, a sprzedał jako "zestaw".
    > Wolno? ;)

    Podczas kontroli u męża w firmie pani z urzedu zakwestionowała monitor +
    komputer = zestaw komputerowy, stwierdziła że to nie jest zestaw. Na jakiej
    podstawie to nie wiem, ale może ma racje??

  • 4. Data: 2009-03-26 08:11:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-03-2009 o 09:03:08 1603 AD <A...@o...mofnet.gov.pl> napisał(a):

    > Podczas kontroli u me?a w firmie pani z urzedu zakwestionowa?a monitor +
    > komputer = zestaw komputerowy, stwierdzi?a ?e to nie jest zestaw. Na jakiej
    > podstawie to nie wiem, ale mo?e ma racje??

    A miała wąsy? To trzeba było ją zakwestionować, bo na upoważnieniu
    do kontroli była kobieta :-)

    A powaznie to chodziło jej może o to że potrzebny
    jest jeszcze Windows?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-03-26 10:17:25
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    Tomek pisze:
    > A powaznie to chodziło jej może o to że potrzebny
    > jest jeszcze Windows?

    A po co komu windows?

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 6. Data: 2009-03-26 11:11:03
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-03-2009 o 11:17:25 Daniel Stalica <d...@s...info> napisał(a):

    > A po co komu windows?

    Żeby był "zdatny i kompletny" dla głupiej biurwy która zna tylko Windowsa

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-03-26 11:21:22
    Od: "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    Moi zdaniem to nie problem sprzedwacy jakiego ktoś bedzie systemu używał, i
    niekoniecznie musibyć on kupiony u niego. Moze ktoś ma w domu windowsa
    kupionego od innego dostawcy bo miał taniej. Według mnie system nie powinien
    mieć tutaj nic do rzeczy, ale bardzo możliwe ze chyba ma.
    Szukam jakis info na ten temat (kipesko mi idzie), bo sie zastanawiam czy
    sie nie odwołać od decyzji.

  • 8. Data: 2009-03-26 11:27:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-03-2009 o 12:21:22 1603 AD <A...@o...mofnet.gov.pl> napisał(a):

    > Moi zdaniem to nie problem sprzedwacy jakiego kto? bedzie systemu u?ywa?, i
    > niekoniecznie musibyae on kupiony u niego. Moze kto? ma w domu windowsa
    > kupionego od innego dostawcy bo mia? taniej. Wed?ug mnie system nie powinien
    > mieae tutaj nic do rzeczy, ale bardzo mo?liwe ze chyba ma.
    > Szukam jakis info na ten temat (kipesko mi idzie), bo sie zastanawiam czy
    > sie nie odwo?aae od decyzji.

    Chodzi o to że wg "niektórych"(*) komputer musi byc wyposażony w OS
    żeby był ŚT. Także jeśli ten komputer nie miał w papierach żadnego OS
    (czy to zakupionego razem, czy osobno, czy darmowego), to babsztyl
    mógł się doczepić (inna sprawa czy słusznie).

    (*) Np wg mojego doradcy podatkowego który wg tego co mi mówił
    ćwiczył to w praktyce, z WSA włącznie. Z kolei Gotfryd czy Maddy
    uznają że OS to WNiP i nie ma nic wspólnego z ŚT - czytając
    literalnie przepisy IMO mają rację. Także jeśli kwota jest warta zachodu
    to chyba warto znaleźć jakiegoś doradcę który zna ten problem z praktyki.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-03-26 12:46:50
    Od: "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    W naszym przypadku chodzi o sprzedaż nowych zestawów komputerowych
    klientowi, a nie o zakupionych do firmy męża. Klient może się zaopatrzyć w
    jakikolwiek system u kogokolwiek, takie jest moje zdanie.

  • 10. Data: 2009-03-26 12:49:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-03-2009 o 13:46:50 1603 AD <A...@o...mofnet.gov.pl> napisał(a):

    > W naszym przypadku chodzi o sprzeda? nowych zestawów komputerowych
    > klientowi, a nie o zakupionych do firmy me?a. Klient mo?e sie zaopatrzyae w
    > jakikolwiek system u kogokolwiek, takie jest moje zdanie.

    No to kompletnie nie trafiłem w temat :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek