  • 11. Data: 2010-09-21 19:07:50
    Temat: Re: Co zrobić by płacić niższy ZUS?
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 21.09.2010 rageofhonor <w...@w...pl> napisał/a:
    > Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą i kończy mi się okres
    > zawieszenia działalności.
    > Jak wznowię działalność to będę musiał znowu płacić ponad 800 PLN na ZUS. Co
    > mogę zrobic by nie płacić aż tyle? Słyszałem o różnych metodach. Nawet o
    > zatrudnieniu za granicą. Jednak w wielu przypadkach wiąże sie to z wyjazdem
    > za granicę czego bym chciał uniknąć. Czy są jakieś sprawdzone metody?
    zatrudnienie "gdzies" na umowe o prace z minimalnym wynagrodzeniem(czyli
    obecnie 1317zł) - koszt pracodawcy to jakieś 1500zł, w tym składki zus to
    bodajże ok 400zł.

    Wtedy w DG realny koszt to kilkadziesiat zlotych zusu

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 12. Data: 2010-09-21 23:34:01
    Od: Dżejm <d...@e...com>

> [...]
    > obecnie 1317zł) - koszt pracodawcy to jakieś 1500zł, w tym składki zus to

    Podłączę się z pytaniem. A ta umowa o pracę to musi być wtedy jakiś pełny
    etat czy cokolwiek ?

    pozdro
    Jacek

  • 13. Data: 2010-09-21 23:54:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dżejm" <d...@e...com> napisał w wiadomości

    > Podłączę się z pytaniem. A ta umowa o pracę to musi być wtedy jakiś pełny
    > etat czy cokolwiek ?

    Cokolwiek - byleby opiewala na 1317 zl brutto.
    Moze to byc nawet 1/168 etatu :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2010-09-22 09:51:50
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Kup sobie ul, albo dwa i zrób kurs pszelarstwa, potem przepisz się do KRUS i
    żyj na koszt podatników.
    (piszę na podstawie tego, co zrobił mój sąsiad prowadzący DG wielobranżową).

    Jacek

  • 15. Data: 2010-09-22 10:33:13
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 22 Sep 2010 11:51:50 +0200, "Jacek" <m...@g...pl> wrote:

    >Kup sobie ul, albo dwa i zrób kurs pszelarstwa, potem przepisz się do KRUS i
    >żyj na koszt podatników.
    >(piszę na podstawie tego, co zrobił mój sąsiad prowadzący DG wielobranżową).

    ale konkretnie to co ów sąsiad ma na koszt podatników? Ubezpieczenie
    zdrowotne? To chyba nieco za mało, żeby uznać to za "życie"?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2010-09-22 11:17:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > ale konkretnie to co ów sąsiad ma na koszt podatników? Ubezpieczenie
    > zdrowotne? To chyba nieco za mało, żeby uznać to za "życie"?

    Będzie miał emeryturę na koszt podatników. I dziś zapłaci 68zł zamiast
    prawie 800zł miesięcznie.

    Wyobraźcie sobie, jak byłoby fajnie jakby wszyscy przeszli do KRUS...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 17. Data: 2010-09-22 11:20:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 22.09.2010 13:17, Maddy pisze:

    > Będzie miał emeryturę na koszt podatników. I dziś zapłaci 68zł zamiast
    > prawie 800zł miesięcznie.

    A potem będzie miał 68zł emerytury, czyli prawie uczciwie

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2010-09-22 11:22:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-22 13:17, Maddy pisze:

    > Będzie miał emeryturę na koszt podatników. I dziś zapłaci 68zł zamiast
    > prawie 800zł miesięcznie.

    Płacenie nawet 2000zł miesięcznie na ZUS nie chroni przed
    otrzymywaniem w przyszłości emerytury "na koszt podatników".

    > Wyobraźcie sobie, jak byłoby fajnie jakby wszyscy przeszli do KRUS...

    Na pewno dało by to mocnego kopa w rozwoju małych firm.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-09-22 12:59:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A potem będzie miał 68zł emerytury, czyli prawie uczciwie

    No tak, a z ZUS bedzi emial 168, albo i nie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2010-09-23 06:31:09
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 22 Sep 2010 13:17:48 +0200, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    >Będzie miał emeryturę na koszt podatników. I dziś zapłaci 68zł zamiast
    >prawie 800zł miesięcznie.

    jaką będzie miał ową emeryturę? Jeśli możesz - porównaj jej kwotę z
    płaconymi na KRUS składkami i - to samo dla ZUS.

    >Wyobraźcie sobie, jak byłoby fajnie jakby wszyscy przeszli do KRUS...

    Tak, przyznaję, właśnie tego chciałbym: minimalnej składki i
    minimalnego świadczenia. A reszta - we własnym zakresie.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski