  • 1. Data: 2002-05-24 20:46:21
    Temat: Cos te hurtownie kombinuja
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Obilo mi sie cos o uszy, ze niektore hurtownie komputerowe sprzedaja sklepom
    komputerowym sprzet komputerowy bez faktury (czyli po cenach netto) - tzn.
    na paragon tylko. Czy to jest zgodne z prawem? Czy majac sklep komputerowy i
    kupujac sprzet na wyposazenie tegoz sklepu (firmy) nie powinno sie rowniez
    kupowac go w hurtowni z faktura i normalnie placic podatek VAT? Czy
    ewentualnie pozniej mozna jakos ten VAT odliczyc?

  • 2. Data: 2002-05-24 23:07:22
    Temat: Re: Cos te hurtownie kombinuja
    Od: "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl>

    Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał w
    wiadomości news:acm8r4$8l0$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > kupowac go w hurtowni z faktura i normalnie placic podatek VAT? Czy
    > ewentualnie pozniej mozna jakos ten VAT odliczyc?

    A na paragonie to Vatu nie ma? A czy TY jesteś może zwolennikiem
    Belki,czy jego którąś z macek?
    Jacek

  • 3. Data: 2002-05-25 07:43:22
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A na paragonie to Vatu nie ma?
    nie ma - ceny są netto

    > A czy TY jesteś może zwolennikiem
    > Belki,czy jego którąś z macek?
    jestem jego bratem ;)

  • 4. Data: 2002-05-25 07:49:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 May 2002, Jacek Chyczewski wrote:

    >+ Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał
    [...]
    >+ > ewentualnie pozniej mozna jakos ten VAT odliczyc?
    >+
    >+ A na paragonie to Vatu nie ma? A czy TY jesteś może zwolennikiem
    >+ Belki,czy jego którąś z macek?

    -:)
    IMO to z VATem z paragonu są co najmniej wątpliwości :[

    Może skomentujesz - bo biuro rachunkowe "wyraziło zastrzeżenia"
    (do brania paragonów !) a wskazań (ani oni ani na grupie) skąd
    się (zastrzeżenia) biorą nie otrzymałem:
    1. czy VAT z paragonu jest odliczalny
    1a. czy można/należy wliczyć VAT z paragonu w koszt
    2. jakie są przeciwwskania do brania paragonów w oparciu o par.
    14.4 (materiały biurowe) lub par.14.2.3 (materiały pomocnicze
    zakupione w detalu)

    IMO:
    1. Nie, paragon nie spełnia warunków do bycia fakturą VAT
    1a. skoro 1. nie, to 1a tak
    2. nie widzę. Ale Maddy też kiedyś zeznawała, że gotowa była
    ugryźć kioskarza bo nie chciał jej faktury za czasopismo
    wystawić :) (to że *ma prawo* to jedno, a to czy *ma powód*
    [zakładając że VAT przeboli] to drugie !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-05-25 08:00:05
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >nie ma - ceny są netto

    Generalnie paragony wystawione przez kasy/drukarki fiskalne zawsze
    maja ceny brutto.

    To o czym piszesz to zwyczajny szary rynek, na ktorym sprzedaje sie
    sprzet przemycony badz tzw bez papieru (czyli ze ktos inny kupil
    sprzet a ktos inny fakture do tego). I sprzedawca i kupujacy moga
    zostac ukarani jezeli UKS im udowodni taki proceder.

    Legalnie sprzedac z 0 stawka podatku VAT mozna tylko eksportujac za
    granice lub (ale tego nie jestem pewien) dla szkol.

    januszek

  • 6. Data: 2002-05-25 23:31:40
    Od: "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl>

    Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał w
    wiadomości news:acnfb3$md5$1@news.tpi.pl...
    > nie ma - ceny są netto

    Ot ciekawostka.
    > jestem jego bratem ;)

    To fajnego masz brata:-))).Pogadaj z nim coby może trochę odpuścił z
    fiskalizmem.Za bardzo przejął sie robotą czy co?
    Jacek