  • 1. Data: 2002-05-24 21:02:22
    Temat: Jaki termin wypowiedzenia?
    Od: "Roman Ekiert" <r...@p...onet.pl>

    Witam!
    Pytanie pewnie banalne, ale dla mnie wazne. Czy jest okreslony termin
    wypowiedzenia umowy np. kontraktu menadzerskiego, najmu, uzyczenia,
    dzierzawy czy innych podobnych, jesli w ogole nie okreslono go szczegolowo w
    konkretnej umowie. Czy kodeks cywilny to reguluje?

  • 2. Data: 2002-05-26 21:24:09
    Temat: Re: Jaki termin wypowiedzenia?
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Roman Ekiert <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
    > dzierzawy czy innych podobnych, jesli w ogole nie okreslono go szczegolowo
    > konkretnej umowie. Czy kodeks cywilny to reguluje?

    To jest różnie w zależności od umowy. Np. umowy najmu mieszkań mają teraz
    strasznie utrudniony sposób wypowiedzeń. To szeroki temat który akurat
    musiałem zgłebić.
    Jeżeli chodzi o inne umowy to zależy to rodzaju i od okresu na jaki zostały
    zawarte.
    Np. ogólnie umowa najmu:
    "Art. 673. § 1. Jeżeli czas trwania najmu nie jest oznaczony, zarówno
    wynajmujący, jak i najemca mogą wypowiedzieć najem z zachowaniem terminów
    umownych, a w ich braku z zachowaniem terminów ustawowych.

    § 2. Ustawowe terminy wypowiedzenia najmu są następujące: gdy czynsz jest
    płatny w odstępach dłuższych niż miesiąc, najem można wypowiedzieć
    najpóźniej na trzy miesiące naprzód na koniec kwartału kalendarzowego; gdy
    czynsz jest płatny miesięcznie - na miesiąc naprzód na koniec miesiąca
    kalendarzowego; gdy czynsz jest płatny w krótszych odstępach czasu - na trzy
    dni naprzód; gdy najem jest dzienny - na jeden dzień naprzód."

    WS