  • 1. Data: 2010-07-24 09:39:06
    Temat: Cud prawdziwy (faktury w PDF-ach:)
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Chyba rzeczywiście koniec świata już blisko, skoro MinFin podejmuje
    takie decyzje ...

    Click --> http://tinyurl.com/faktury-w-pdf

    Piotrek

  • 2. Data: 2010-07-24 11:49:38
    Temat: Re: Cud prawdziwy (faktury w PDF-ach:)
    Od: <s...@a...pl>

    > Chyba rzeczywiście koniec świata już blisko, skoro MinFin podejmuje takie
    > decyzje ...
    > Click --> http://tinyurl.com/faktury-w-pdf

    Hmm... Jak to wejdzie w życie i jeszcze parę modyfikacji będzie w ZUS, to może
    zagłosuję na PO w wiosennych wyborach parlamentarnych :)

  • 3. Data: 2010-07-24 11:53:22
    Temat: [OT] Re: Cud prawdziwy (faktury w PDF-ach:)
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-24 13:49, s...@a...pl wrote:
    > Hmm... Jak to wejdzie w życie i jeszcze parę modyfikacji będzie w ZUS,

    Miejmy nadzieję, że w ZUS niebawem będzie jedna duża modyfikacja: system
    w końcu zbankrutuje.

    > to może zagłosuję na PO w wiosennych wyborach parlamentarnych :)

    Po odrzuceniu planktonu politycznego to w zasadzie i tak głosuje się nie
    "za" tylko "przeciw". Niestety.

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-07-24 12:00:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-07-2010 o 11:39:06 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Chyba rzeczywiście koniec świata już blisko, skoro MinFin podejmuje
    > takie decyzje ...
    >
    > Click --> http://tinyurl.com/faktury-w-pdf

    Ale czy te zmiany umożliwią drukowanie PDFów i traktowanie tego jako
    faktury papierowej?
    Bo ja tylko widzę że idzie to w kierunku wykreślenia obowiązku stosowania
    podpisu kwalifikowanego
    - i nic więcej

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-07-24 12:04:50
    Temat: Re: [OT] Re: Cud prawdziwy (faktury w PDF-ach:)
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-07-2010 o 13:53:22 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Miejmy nadzieję, że w ZUS niebawem będzie jedna duża modyfikacja: system
    > w końcu zbankrutuje.

    A ja czarno to widzę - system *już* zbankrutował a syndyka nie widać

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-07-24 12:07:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-24 14:00, Tomek wrote:
    > Ale czy te zmiany umożliwią drukowanie PDFów i traktowanie tego jako
    > faktury papierowej?

    ZTCW E-Waldek (Pawlak) wnioskował o możliwość drukowania "z PDF".
    Natomiast co jest w przyjętej dyrektywie (bo to z tego raczej wynika
    zmiana stanowiska MF) to jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.

    > Bo ja tylko widzę że idzie to w kierunku wykreślenia obowiązku
    > stosowania podpisu kwalifikowanego
    > - i nic więcej

    Zniesienie obowiązku podpisywania + brak obowiązku uzyskiwania zgody od
    odbiorcy generalnie wystarczy. Metodę udostępniania przez przyklejenie
    pendrive z fakturami do futryny drzwi to już chyba dyskutowaliśmy ;-)

    Piotrek

  • 7. Data: 2010-07-24 12:31:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-07-2010 o 14:07:39 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > ZTCW E-Waldek (Pawlak) wnioskował o możliwość drukowania "z PDF".
    > Natomiast co jest w przyjętej dyrektywie (bo to z tego raczej wynika
    > zmiana stanowiska MF) to jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.

    Gdzieś już jest w necie - i chodzi tylko (albo głównie) o wykreślenie
    wyliczanki
    z podpisem kwalifikowanym i EDI. Dzięki temu przedsiębiorca ma sam sobie
    określać
    jak zagwarantuje integralność i autentyczność. Tylko czy przez to nie
    okaże się
    że "wybrana przez podatnika metoda nie zapewnia ..." i tak przez pierwsze
    miesiące
    czy lata jedynie podpis kwalifikowany będzie "pewny" ..

    > Zniesienie obowiązku podpisywania + brak obowiązku uzyskiwania zgody od

    Masz zagwarantować integralność i autentyczność PDF-a, znasz inne metody
    niż e-podpis?
    Ok, są jakieś jest OpenPGP i inne S/MIME, ale jakim cudem masz zamiar
    udowodnić kontrolerowi
    że to "OK" co tam w bashu wyskoczyło oznacza że wszystko gra z PDFem :) ?

    > odbiorcy generalnie wystarczy. Metodę udostępniania przez przyklejenie
    > pendrive z fakturami do futryny drzwi to już chyba dyskutowaliśmy ;-)

    :)

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-07-24 13:12:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    http://ipsec.pl/faktura-elektroniczna-e-faktura/2010
    /ministerstwo-gospodarki-o-nowej-dyrektywie-2006112w
    e.html

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-07-24 13:17:03
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sat, 24 Jul 2010 14:31:37 +0200, Tomek napisał(a):

    > Masz zagwarantować integralność i autentyczność PDF-a, znasz inne metody
    > niż e-podpis?

    Nie pdf, a faktury. A jak gwarantujesz autentyczność faktury papierowej?
    --
    marcin

  • 10. Data: 2010-07-24 13:54:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-24 14:31, Tomek wrote:
> [...]
    > udowodnić kontrolerowi
    > że to "OK" co tam w bashu wyskoczyło oznacza że wszystko gra z PDFem :) ?

    Wychodząc od tego, że obecnie autentyczność i integralność faktury
    papierowej może zostać zweryfikowana w zasadzie jedynie przez
    oświadczenie wystawcy, to doprawdy trudno wymyślić powód dla którego
    miałoby to nie wystarczyć w przypadku faktury "elektrycznej".

    Zwłaszcza, że można byłoby zaryzykować tezę, iż skróty, podpisy, etc tak
    naprawdę zostały wymyślone w celu *automatycznej* weryfikacji
    integralności danych.

    Piotrek