  • 1. Data: 2008-02-19 08:01:38
    Temat: Czy dobrze wyliczam zaliczkę na podatek ??
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    Hej
    Właśnie wyliczam sobie zaliczkę na podatek z styczeń ale wychodzi mi,
    że przy moich dochodach to trochę minie zanim zapałce jakiś podatek.
    W styczniu uzyskałem dochód 1000 zł [przychód - koszty (w kosztach
    ubezpieczenie społeczne)]. Kwota zwolniona od podatku w tym roku to
    3091, czy dobrze myślę że dopóki nie przekroczę tej kwoty nie płace
    podatku? Czyli zakładając że w następnych miesiącach będę nadal
    zarabiał po 1000 zł, próg ten przekroczę w kwietniu.

    Licząc dalej na koniec kwietnia zarobię 4000 zł - 3091 = 909 zł od tej
    kwoty przyjdzie mi zapłacić 19% czyli 172 zł.
    Jednak przez 4 miesiace opłacałem składkę zdrowotną na ZUS w wysokości
    około 190zł. Z tej kwoty 7,75 % mogę odliczyć od podatku czyli mniej
    więcej 147 zł. I teraz czy sumować tą kwotę za wszystkie miesiące od
    początku roku (czyli 4x147 = 588zl) czy też płacąc podatek za kwiecień
    mogę odliczyć tylko składkę wpłaconą za kwiecień i mój podatek
    wyniesie 172 zł - 147 zł = 25 zł?

    Z drugiej strony mógłbym podejść do sprawy jeszcze inaczej to jest
    policzyć dziś 19% od 1000 który zarobiłem w styczniu to jest 190 zł i
    odjąć od tego 7,75% składki zdrowotnej za styczeń czyli 151,24 co
    dało by 38,76 zł a od tej kwoty odjąć 48,90 [586,85/12 (podatek od
    3091)] co dało by mi poniżej 0. Co wtedy by sie stało z tymi 10 zł?

    Czy jednak nie trzeba sie o nic kłopotać póki nie przekroczę kwoty
    3091 ??

    Dziękuje za odpowiedzi.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-02-19 08:18:25
    Temat: Re: Czy dobrze wyliczam zaliczkę na podatek ??
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    On 19 Lut, 09:01, Arsen99 <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > 3091)] co dało by mi poniżej 0. Co wtedy by sie stało z tymi 10 zł?
    >
    > Czy jednak nie trzeba sie o nic kłopotać póki nie przekroczę kwoty

    Wkradł mi się błąd, oczywiście powinienem odliczyć od podatku 7,75%
    podstawy składki zdrowotnej czyli 7,75% x 2168,30 zł = 168,04 a nie
    jakieś 147 jak napisałem wcześniej. Co więcej właśnie sie
    zorientowałem że zapłaciłem ją dopiero w lutym, czyli od styczniowej
    zaliczki nie mogę jej odliczyć. Ale czy nadal przysługuje mi 3091 zł
    zanim zacznę cokolwiek płacić? Czy jednak za styczeń powinienem
    zapłacić 1000x19% - 48,90 = 141 zł

  • 3. Data: 2008-02-19 08:56:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arsen99" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    jakieś 147 jak napisałem wcześniej. Co więcej właśnie sie
    zorientowałem że zapłaciłem ją dopiero w lutym, czyli od styczniowej
    zaliczki nie mogę jej odliczyć. Ale czy nadal przysługuje mi 3091 zł

    Skladke placisz 10 lutego, ewentualna zaliczke 20, wiec jak najbardziej
    MOZESZ odliczyc!!!!!

    zanim zacznę cokolwiek płacić? Czy jednak za styczeń powinienem
    zapłacić 1000x19% - 48,90 = 141 zł

    Co za bzdura!!!!!
    Odejmujesz CAŁA kwote wolna, a nie jakies 48,90.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2008-02-19 08:59:59
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arsen99" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    początku roku (czyli 4x147 = 588zl) czy też płacąc podatek za kwiecień
    mogę odliczyć tylko składkę wpłaconą za kwiecień i mój podatek
    wyniesie 172 zł - 147 zł = 25 zł?

    Odliczasz skladki ZAPLACONE W DANYM ROKU.
    Czyli placac, 20 maja ewentualna zaliczke za kwiecien odliczasz:skladki za:

    grudzien 2007 zaplacona 10 stycznia,
    styczen 2007 zaplacona 10 lutego,
    luty 2007 zaplacona 10 marca,
    marzec 2007 zaplacona 10 kwietnia,
    kwiecien 2007 zaplacona 10 maja.

    Oczywiscie nie cale skladki (9% podstawy) a ich czesc (7,75% podstawy).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2008-02-19 09:01:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SDD pisze:
> [...]
    >
    > Odliczasz skladki ZAPLACONE W DANYM ROKU.
    > Czyli placac, 20 maja ewentualna zaliczke za kwiecien odliczasz:skladki za:

    Jesteś pewien, że od zaliczki na podatek kwietniowy odliczasz składkę
    zdrowotną zapłaconą w maju?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-02-19 09:01:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    Odliczasz skladki ZAPLACONE W DANYM ROKU.
    Czyli placac, 20 maja ewentualna zaliczke za kwiecien odliczasz:skladki za:

    styczen 2008 zaplacona 10 lutego,
    luty 2008 zaplacona 10 marca,
    marzec 2008 zaplacona 10 kwietnia,
    kwiecien 2008 zaplacona 10 maja.

  • 7. Data: 2008-02-19 09:07:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Odejmujesz CAŁA kwote wolna, a nie jakies 48,90.

    Kwota wolna, jaka odejmujesz, to jest oczywiscie ow "podatek od 3091", o
    ktorym piszesz w jedym ze swych postow. Dokladna wysokosc owej koty
    znajdziesz w necie - przede wszystkim w aktualnej wersji ustawy.
    Jesli wynik wyjdzie ujemny, to nic nie wplacasz. Jesli wyjdzie dodatni,
    odliczysz zdrowotne i wyjdzie minus tez nie placisz. Placisz dopiero jak
    zarobisz tyle, ze 19% od kwoty twego lacznego dochodu przekroczy sume
    odliczalnych czesci zaplaconych skladek zdrowotnych. Jesli bedziesz zarabial
    caly czas po 1000 zl, to zaliczki NIGDY nie zaplacisz. Nie wiem, czemu tak
    sie pazurami bronisz przed ta opcja. Zarabiasz grosze i tak bardzo chcesz
    placic wiecej podatkow?

    Pozdrawiam
    SDD
    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2008-02-19 09:13:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jesteś pewien, że od zaliczki na podatek kwietniowy odliczasz składkę
    > zdrowotną zapłaconą w maju?

    Art 27b ust. 1 wymaga, by skladka byla oplacona w roku podatkowym i zgodnie
    z przepisami. Nic tam nie ma na temat tego, jakiego okresu skladka ta ma
    dotyczyc.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2008-02-19 09:19:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > z przepisami. Nic tam nie ma na temat tego, jakiego okresu skladka ta ma

    No ale skoro zaliczka jest za kwiecień, to oblicza się odliczenia i
    koszty poniesione do końca kwietnia. Tak jakbyś chciał przy obliczaniu
    zaliczki za kwiecień odliczyć koszty z maja, bo jeszcze przed 20 maja
    zostały poniesione...

  • 10. Data: 2008-02-19 11:00:46
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    wiadomościnews:fpe5k3$hne$1@news.onet.pl...

> [...]
    > sie pazurami bronisz przed ta opcja. Zarabiasz grosze i tak bardzo chcesz

    Ok i o to właśnie mi chodziło.
    Czyli na początku roku kontroluje kiedy przekroczę kwotę wolną od
    podatku czyli 3091, następnie po przekroczeniu tej kwoty ( jakieś 3
    miesiące) zacznę obliczać 19% od nadwyżki, i będę uzyskaną kwotę
    minusował, składkami zdrowotnymi w wysokości 7,75 % wymiaru podstawy.
    Rzeczywiście przy takim zarobku trudno będzie mi zapłacić podatek, bo
    po 3 miesiącach będę miał już zapłacone 3 składki zdrowotne czyli
    około 160x3 do odliczenia od podatku. Czy ktoś kiedyś moze liczył ile
    można zarabiać maksymalnie żeby nie zapłacić podatku?