  • 11. Data: 2008-02-19 11:22:36
    Temat: Re: Czy dobrze wyliczam zaliczkę na podatek ??
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    news:fpe6v1$7av$3@news.onet.pl...

    > No ale skoro zaliczka jest za kwiecień, to oblicza się odliczenia i
    > koszty poniesione do końca kwietnia. Tak jakbyś chciał przy obliczaniu
    > zaliczki za kwiecień odliczyć koszty z maja, bo jeszcze przed 20 maja
    > zostały poniesione...

    Koszty to koszty a skladka to skladka...
    No ale niech Maddy lub Gotfryd sie wypowiedza - bedzie jasnosc :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2008-02-19 21:04:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Arsen99 w
    sh.googlegroups.com>:

    > Czyli na początku roku kontroluje kiedy przekroczę kwotę wolną od
    > podatku czyli 3091, następnie po przekroczeniu tej kwoty ( jakieś 3
    > miesiące) zacznę obliczać 19% od nadwyżki,

    Że jak?

    A nie łatwiej liczyć wg skali, czyli obliczyc podatek (i odjąć tek pięćset
    ileś)?

    > i będę uzyskaną kwotę minusował, składkami zdrowotnymi w wysokości 7,75 %
    > wymiaru podstawy.

    Nie łatwiej odjąć narastająco...?

    > Rzeczywiście przy takim zarobku trudno będzie mi zapłacić podatek, bo
    > po 3 miesiącach będę miał już zapłacone 3 składki zdrowotne czyli
    > około 160x3 do odliczenia od podatku. Czy ktoś kiedyś moze liczył ile
    > można zarabiać maksymalnie żeby nie zapłacić podatku?

    Może podejdź do tego inaczej... Chciałbym płacić 200 000 PLN (ilość zer do
    negocjacji ;>) podatku co miesiąc (nawet wg obowiązujących obecnie progów)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2008-02-19 21:30:05
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    > Że jak?
    >
    > A nie łatwiej liczyć wg skali, czyli obliczyc podatek (i odjąć tek pięćset
    > ileś)?

    No tak problem tylko w tym że podatku wychodzi mi około 160 zł, to jak
    odejmę od tego 500-coś i jeszcze zdrowotne to wychodzi mi na minusie.
    Problem miałem ogólnie taki czy mam rozbić to 500-coś na 12 miesięcy,
    czy nie... i czy składke zapłaconą za grudzień w styczniu moge
    odliczyc od tych 160 podatku. Wychodzi ze mogę, wychodzi że mogę
    odliczyć to 500 coś, wychodzi że nie zapłace podatku. Dla mnie ok.

    >Może podejdź do tego inaczej... Chciałbym płacić 200 000 PLN (ilość zer do
    >negocjacji ;>) podatku co miesiąc (nawet wg obowiązujących obecnie progów)

    Masz rację tak też bym chciał :) Może za rok :P

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2008-02-19 23:52:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Arsen99 w
    f.googlegroups.com>:

    > No tak problem tylko w tym że podatku wychodzi mi około 160 zł, to jak
    > odejmę od tego 500-coś

    wg skali, czyli to co zapisałem w nawiasie jest częścią obliczania
    podatku...

    > Problem miałem ogólnie taki czy mam rozbić to 500-coś na 12 miesięcy,

    Tabelka jest jasna i prosta

    > i czy składke zapłaconą za grudzień w styczniu moge
    > odliczyc od tych 160 podatku. Wychodzi ze mogę, wychodzi że mogę
    > odliczyć to 500 coś, wychodzi że nie zapłace podatku. Dla mnie ok.

    Jeszcze raz napiszę -- skoro rozliczasz sie wg skali to te 500 ileśtam na
    wprost wynika z tej skali, od tak obliczonego podatku możesz odejmować to,
    na co pozwala ustawa) zdrowotne, "prywatny" internet, darowizny, etc...

    Drobiazg, ale istotny ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2008-02-21 18:40:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Feb 2008, SDD wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Koszty to koszty a skladka to skladka...
    > No ale niech Maddy lub Gotfryd sie wypowiedza - bedzie jasnosc :)

    Ty nie szukaj wyroczni, bo ją nie jestem, ale zajrzyj do ustawy ;)
    Zaliczkę się liczy "na zasadach dotyczących podatku", a liczy się
    ją *za okres do...*. Czyli zaliczyć składkę (częsciowo) za kwiecień
    można tylko, jak się ją w kwietniu zapłaciło.
    Oczywiście zakazu zapłacenia składki za kwiecień w ostatnim dniu
    kwietnia (aby było "zgodnie z przepisami") nie widzę!

    pzdr, Gotfryd