    From: Arsen99 <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy dobrze wyliczam zaliczkę na podatek ??
    Date: Tue, 19 Feb 2008 03:00:46 -0800 (PST)

    wiadomościnews:fpe5k3$hne$1@news.onet.pl...

> [...]
    > ktorym piszesz w jedym ze swych postow. Dokladna wysokosc owej koty
    > znajdziesz w necie - przede wszystkim w aktualnej wersji ustawy.
    > Jesli wynik wyjdzie ujemny, to nic nie wplacasz. Jesli wyjdzie dodatni,
    > odliczysz zdrowotne i wyjdzie minus tez nie placisz. Placisz dopiero jak
    > zarobisz tyle, ze 19% od kwoty twego lacznego dochodu przekroczy sume
    > odliczalnych czesci zaplaconych skladek zdrowotnych. Jesli bedziesz zarabial
    > caly czas po 1000 zl, to zaliczki NIGDY nie zaplacisz. Nie wiem, czemu tak
    > sie pazurami bronisz przed ta opcja. Zarabiasz grosze i tak bardzo chcesz

    Ok i o to właśnie mi chodziło.
    Czyli na początku roku kontroluje kiedy przekroczę kwotę wolną od
    podatku czyli 3091, następnie po przekroczeniu tej kwoty ( jakieś 3
    miesiące) zacznę obliczać 19% od nadwyżki, i będę uzyskaną kwotę
    minusował, składkami zdrowotnymi w wysokości 7,75 % wymiaru podstawy.
    Rzeczywiście przy takim zarobku trudno będzie mi zapłacić podatek, bo
    po 3 miesiącach będę miał już zapłacone 3 składki zdrowotne czyli
    około 160x3 do odliczenia od podatku. Czy ktoś kiedyś moze liczył ile
    można zarabiać maksymalnie żeby nie zapłacić podatku?