    From: "Latet" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Czy faktura VAT musi okreslac termin platnosci?
    Date: Tue, 4 Feb 2003 13:11:27 +0100

    Witam,

    Wystawilem firmie fakture VAT, platnosc - gotówka.
    Na fakturze sprecyzowałem - termin płatnosci - i tu wpisalem
    ten sam dzien co data wystawienia faktury.

    Na to ksiegowa owej firmy stonowczo prosiła mnie, abym
    wystawił tę fakturę bez podawania terminu platnosci.

    Motywowala to tym, ze dzis jest juz luty, a faktura jest
    z datą 30.I., wiec a kasa owej firmy "zarejestruje" wyplate
    dla mnie w lutym - i to jest ok tylko wtedy, jesli faktura nie
    podaje terminu platnosci.

    Zgodzilem sie - wystawielem fakturę z datą 30.I bez precyzowania
    terminu platnosci, kase dostałem do reki dziś i wszyscy są happy,
    ale pytanie wisi w powietrzu - czy faktura bez okreslonego terminu
    platnosci (podkreslam - na platnosci gotówką) jest poprawna?

    Dzieki,

    Latet