  • 1. Data: 2003-02-04 12:11:27
    Temat: Czy faktura VAT musi okreslac termin platnosci?
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wystawilem firmie fakture VAT, platnosc - gotówka.
    Na fakturze sprecyzowałem - termin płatnosci - i tu wpisalem
    ten sam dzien co data wystawienia faktury.

    Na to ksiegowa owej firmy stonowczo prosiła mnie, abym
    wystawił tę fakturę bez podawania terminu platnosci.

    Motywowala to tym, ze dzis jest juz luty, a faktura jest
    z datą 30.I., wiec a kasa owej firmy "zarejestruje" wyplate
    dla mnie w lutym - i to jest ok tylko wtedy, jesli faktura nie
    podaje terminu platnosci.

    Zgodzilem sie - wystawielem fakturę z datą 30.I bez precyzowania
    terminu platnosci, kase dostałem do reki dziś i wszyscy są happy,
    ale pytanie wisi w powietrzu - czy faktura bez okreslonego terminu
    platnosci (podkreslam - na platnosci gotówką) jest poprawna?

    Dzieki,

    Latet

  • 2. Data: 2003-02-04 12:52:41
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Latet"
> [...]
    > ale pytanie wisi w powietrzu - czy faktura bez okreslonego terminu
    > platnosci (podkreslam - na platnosci gotówką) jest poprawna?

    Nie ma w wymaganiach terminu platnosci.
    Natomiast przyznanie sie ze pan zmieniel fakture jest
    Baaaaaardzo niebezpieczne..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-04 13:40:10
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    > Natomiast przyznanie sie ze pan zmieniel fakture jest
    > Baaaaaardzo niebezpieczne..

    Nie tyle zmieniłem, co po prostu wypisałem jeszcze raz, "poprawnie".
    Stara wersja nie została nigdy podpisana :-)

    Teraz bezpieczniej :-)

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 4. Data: 2003-02-04 14:11:54
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Latet" <n...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie tyle zmieniłem, co po prostu wypisałem jeszcze raz, "poprawnie".
    > Stara wersja nie została nigdy podpisana :-)
    >
    > Teraz bezpieczniej :-)

    Absolutnie NIE jest to bezpieczniej....

    POD ZADNYM POZOREM niema pan prawa zmienic
    wystawionej faktury,
    ktora dokumentuje zdarzenie gospodarcze.

    Moze pan wystawic korekte, albo "duplikat"

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-02-04 14:14:09
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b1ohlk$8mf$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> [...]
    > wystawionej faktury,
    > ktora dokumentuje zdarzenie gospodarcze.
    >
    > Moze pan wystawic korekte, albo "duplikat"

    Hmm, czy faktura, która nie spełnia wymagań formalnych stawianych fakturze
    (brak podpisu) jest FAKTURĄ ?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-02-04 14:29:46
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    > Absolutnie NIE jest to bezpieczniej....
    > POD ZADNYM POZOREM niema pan prawa zmienic
    > wystawionej faktury,
    > ktora dokumentuje zdarzenie gospodarcze.
    > Moze pan wystawic korekte, albo "duplikat"

    No nie, aż tak zwariować to się nie dam.
    Jeśli wystawim fakturę pisząc ją niemal ręcznie w Wordzie,
    klient stoi nade mną i patrzy czy jest ok,
    ale nie zauważy błędu ort. w nazwie ulicy,
    zauważy to dopiero jak weźmie wydrukowaną fakturę
    do ręki (przed podpisaniem!) i poprosi o poprawkę,
    to mam mu powiedzieć, że nie moge juz tego poprawić,
    tylko muszę wystawić duplikat...... ;-)) ROTFL :-)))

    P.S.
    To, że zyjemy w popieprzonym kraju, to nie znaczy,
    że wszyscy mamy popieprzone w mózgach.

    Latet

  • 7. Data: 2003-02-04 17:41:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    >Absolutnie NIE jest to bezpieczniej....
    >
    >POD ZADNYM POZOREM niema pan prawa zmienic
    >wystawionej faktury,
    >ktora dokumentuje zdarzenie gospodarcze.
    >
    >Moze pan wystawic korekte, albo "duplikat"

    Owszem, jeśli umowa została zawarta. Jeśli nie i jeśli FV została
    napisana, ale nie podpisana, to nie jest to pełnoprawna FV chyba, prawdaż?

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 8. Data: 2003-02-04 20:37:01
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z datą 30.I., wiec a kasa owej firmy "zarejestruje" wyplate
    > dla mnie w lutym - i to jest ok tylko wtedy, jesli faktura nie

    Na głupotę ludzką nie ma lekarstwa.

    Karol

  • 9. Data: 2003-02-04 23:51:19
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

> [...]

    > POD ZADNYM POZOREM niema pan prawa zmienic
    > wystawionej faktury,
    > ktora dokumentuje zdarzenie gospodarcze.

    Hehe, dobre !

    > Moze pan wystawic korekte, albo "duplikat"

    Zapewne. Bo US ma wszedzie oczy i zobaczy jak
    wydrukowalem fakture, zobaczylem blad i podarlem,
    po czym wydrukowalem nowa.
    Uuuuuu, ale sie boje.

    Widze, ze niektorym, to strach przed US juz
    przybral rozmiary absurdu.

    Naprawde, nie dajmy sie zwariowac...

    GreG

  • 10. Data: 2003-02-05 05:06:41
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Feb 2003 15:11:54 +0100, "Boguslaw Szostak"

    >Absolutnie NIE jest to bezpieczniej....

    w tym przypadku całkowicie bezpiecznie.

    >POD ZADNYM POZOREM niema pan prawa zmienic
    >wystawionej faktury,

    Faktura nie została wystawiona.
    (brak podpisu wystawcy - wystawca
    niekoniecznie zgadza się z jej treścią)

    Złota zasada: "Kto ma złoto ustala zasady" (JKM)
    W tym przypadku chodziło w gotówkę,
    którą dysponował odbiorca ;-)

    >ktora dokumentuje zdarzenie gospodarcze.

    Nie dokumentuje ;-))

    Takich "dokumentów" każdy moze każdemu sporządzić tysiące.
    (ale podpisać się już za kogoś nie może).

    >Moze pan wystawic korekte, albo "duplikat"

    Korekte do czego ? (odbiorca i tak nie podpisze)
    Duplikat "nieistniejacej faktury" (co z term. płatności ?)

    BAH