  • 1. Data: 2006-04-14 16:23:09
    Temat: Czy firma budowlana moze sprzedwawac usługi foto!
    Od: El_Chueco <e...@N...wp.pl>

    Czesc!
    Jest spolka z o.o. ktora w KRSie ma wpisany profil budowlany ogolnie
    (wznoszenie budynkow etc.). Nadazyla sie okazja aby zarobic robiac
    zdjecia w pewnej fabryce (pieniadze male ale zawsze). Czy sp. z o.o.
    moze fabryce sprzedać usługe foto polegajaca na zrobieniu zdjec? (czytaj
    wystawic fakture VAT?). Jakie sa kody i jaki trzeba wystawic podatek
    VAT? 22% czy 7% na uslugi foto?
    --
    Tomasz "El_C" Surowiec
    skype:t.surowiec

  • 2. Data: 2006-04-14 16:40:25
    Od: "KdeZoo" <t...@w...cut.pl>

    Użytkownik "El_Chueco" <e...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedać usługe foto polegajaca na zrobieniu zdjec? (czytaj wystawic
    > fakture VAT?). Jakie sa kody i jaki trzeba wystawic podatek VAT? 22% czy

    Źle kombinujesz :)
    Nie wpisuj usługi foto, tylko wpisz inwentaryzacje budynku na fakturze. Co
    kogo obchodzi czy będziesz pstrykał zdjęcia do dokumentacji, czy też
    będziesz nanosił tylko wymiary na plany...

  • 3. Data: 2006-04-14 21:52:57
    Od: El_Chueco <e...@N...wp.pl>

    KdeZoo napisał(a):
> [...]
    > kogo obchodzi czy będziesz pstrykał zdjęcia do dokumentacji, czy też
    > będziesz nanosił tylko wymiary na plany...

    Pytanie teraz czy "fabryka" dla ktorej robilem zdjecia na to pojdzie :]

  • 4. Data: 2006-04-18 06:55:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    El_Chueco wrote:

> [...]
    > moze fabryce sprzedać usługe foto polegajaca na zrobieniu zdjec?
    > (czytaj wystawic fakture VAT?). Jakie sa kody i jaki trzeba wystawic

    Teoretycznie nie może. Praktycznie zazwyczaj takie coś przechodzi. Ale
    jak ktoś w US będzie złośliwy to przy kontroli wyrzucą spółce z kosztów
    wszystko co było związane z tymi zdjęciami.

  • 5. Data: 2006-04-18 09:43:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Apr 2006, jureq wrote:

    > Teoretycznie nie może. Praktycznie zazwyczaj takie coś przechodzi.

    Ustalmy że taki mamy praktyczny punkt widzenia i niżej zajmujemy
    się teorią :)

    > Ale
    > jak ktoś w US będzie złośliwy to przy kontroli wyrzucą spółce z kosztów
    > wszystko co było związane z tymi zdjęciami.

    A jaka będzie podstawa prawna takiego "wyrzucenia"?

    Mi się nie widzi... teoretycznie to:
    - można się czepiać braku wpisu, prawda, ale to chyba można próbować zabić
    śmiechem szpeców od przestępczości gospodarczej w *policji*
    - dopiero jak to będzie jedno z istotnych źródeł przychodu to można się
    czepiać ze strony przepisów statystycznych i wystąpić do GUS o ukaranie

    Ustawa o VAT uzależnia prawo do odliczenia od "bycia zarejestrowanym
    podatnikiem" i wprost mówi, że nawet niedochowanie "przewidzianych
    prawem" wymogów nie zwalnia z opodatkowania - a tym samym daje prawo
    do odliczeń (a co, nie ? ;)), ustawa o podatku dochodowym tylko wyłącza
    czynności które "nie mogą być przedmiotem prawnie skutecznej umowy",
    a chyba brak wpisu nie powoduje nieskuteczności umowy o zrobienie
    zdjęć?

    Krótko mówiąc jakoś nie widzę p. zaczepienie do "wyrzucania" :), czepiać
    się można ale... nieskutecznie :) (ściganie przestępstw i wykroczeń
    gospodarczych IMVHO nie jest kompetencją US!)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-04-18 10:22:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A jaka będzie podstawa prawna takiego "wyrzucenia"?

    Właściwie to się rozpędziłem nie biorąc pod uwagę, że chodzi o zoo.
    Znany mi wypadek dotyczył OF. Urząd Skarbowy uznał to za działalność
    wykonywaną osobiście. I uważam, że miał rację. Skutek był taki jak
    wyżej.