  • 1. Data: 2009-05-21 18:16:41
    Temat: Czy firma ma prawo odmowic wystawienia Faktury VAT osobie fizycznej nie prowadzacej DG?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    Mam takie pytanie:

    Czy firma (bedaca platnikiem VAT) ma prawo odmowic wystawienia faktury
    VAT osobie fizycznej nie prowadzacej dzialalnosci gospodarczej?
    W zamian dajac tylko "dokument sprzedazy"?

    Czy moze, na zyczenie takiej osoby ma _obowiazek_ taka fakture
    wystawic? Jesli by ktos przy okazji dysponowal podstawa prawna bylo by
    super :) Albo chociaz nakierowal gdzie szukac :)

    Co do zakupu - to jest to usluga, oplacana miesiecznym abonamentem.

    Z gory dzieki za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2009-05-21 18:21:51
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-05-2009 o 20:16:41 Rafal M <r...@g...com> napisał(a):

    > Czy moze, na zyczenie takiej osoby ma _obowiazek_ taka fakture
    > wystawic? Jesli by ktos przy okazji dysponowal podstawa prawna bylo by
    > super :) Albo chociaz nakierowal gdzie szukac :)

    Ustawa o podatku od towarów i usług, okolice art. 106

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-05-21 18:51:12
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 21 Maj, 20:21, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Ustawa o podatku od towarów i usług, okolice art. 106

    Dzieki :)

    Czyli wg tej ustawy art 106 ust. 4 firmy nie maja obowiazku, ale _na
    zadanie_ os. fiz bez DG _musza_ to zrobic :)

    Przy okazji jeszcze:
    Taka os. fizyczna bez DG nie musi podawac NIPu w celu wystawienia
    takiej faktury?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2009-05-21 18:57:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-05-2009 o 20:51:12 Rafal M <r...@g...com> napisał(a):

    > Dzieki :)
    >
    > Czyli wg tej ustawy art 106 ust. 4 firmy nie maja obowiazku, ale _na
    > zadanie_ os. fiz bez DG _musza_ to zrobic :)

    Zgadza się

    > Przy okazji jeszcze:
    > Taka os. fizyczna bez DG nie musi podawac NIPu w celu wystawienia
    > takiej faktury?

    Chyba nie musi, skoro taka faktura bez NIP-u jest OK.

    (BTW chodzi o DG w rozumieniu VAT - np. najem prywatny pod to się łapie,
    mimo że wynajmujący nie rejestrował się w ewidencji działalności gospodarczej.)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-05-21 19:08:56
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 21 Maj, 20:57, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Chyba nie musi, skoro taka faktura bez NIP-u jest OK.

    Ok dzieki :)

    > (BTW chodzi o DG w rozumieniu VAT - np. najem prywatny pod to się łapie,
    > mimo że wynajmujący nie rejestrował się w ewidencji działalności gospodarczej.)

    Mi tutaj akurat chodzi o fvat za TV satelitarna "N".
    A od tego miesiaca wprowadzili jakiegos dziwologa w postaci
    "dokumentu sprzedazy" na ekranie TV - w sensie taki dowod sprzedazy
    pobierany jest przez dekoder TV i nie mozna tego ani wydrukowac ani
    nic :/ nawet numer rachunku bankowego/tytul platnosci trzeba sobie
    najpierw spisac na kartke, i pozniej przeklepac w polecenie przelewu :
    ( - jak ktos nie ma rownoczesnie widoku na TV i komputer :/

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2009-05-21 19:27:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 21 maj 2009 21:08
    (autor Rafal M
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak:
    <d...@k...goo
    glegroups.com>):

> [...]
    > najpierw spisac na kartke, i pozniej przeklepac w polecenie przelewu :
    > ( - jak ktos nie ma rownoczesnie widoku na TV i komputer :/

    no i? Po co psuć las wysyłaniem papieru?

    BTW: Obowiązek wystawienia faktury maja, ale nie mają obowiązku jej
    przysyłania.

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2009-05-21 19:42:34
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 21 Maj, 21:27, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > no i? Po co psuć las wysyłaniem papieru?

    Bo inaczej sie nie da ;) Nie mam caly czas dostepu do tego dekodera (a
    wiec i rachunkow), a kwoty do zaplaty sa rozne co miesiac (oplaty za
    VOD).

    Z drugiej strony jesli o ekologie chodzi - ciekawe ile zostanie CO2
    wytworzone przez to, ze bylo trzeba wprowadzic ten e-rachunek (zuzycie
    pradu przez dodatkowe serwery itd).
    Ekologii nie mowie NIE (np: zawsze segreguje smieci), ale ekologia ma
    zawsze dwie strony.

    Tak jak N - jesli sa taki proekologiczni, to czemu nie wysylaja
    rachunkow/kopert wykonanych z szarego papieru z odzysku? Ba, czemu
    praktycznie co drugi rachunek wysylaja kilkunasto/kilkudziesiecio
    gramowe foldery z wysokiej jakosci papieru kredowego? Ciekawe ile
    drzew, chloru i innej chemii na to idzie ;)
    Ale to juz OT.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2009-05-21 19:50:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    Rafal M pisze:

    > Ale to juz OT.

    To żadne OT, to najważniejsza spraw.
    Żyję ze sprzedaży papieru i jestem za papierowymi dokumentami.

    Howqh.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-05-21 20:10:08
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 21 Maj, 21:50, spp <s...@o...pl> wrote:

    > To żadne OT, to najważniejsza spraw.
    > Żyję ze sprzedaży papieru i jestem za papierowymi dokumentami.

    To sie nie musisz martwic ;) Ministerstwo Finansow juz zadba o to,
    zeby bylo duzo papierowych dokumentow ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2009-05-21 20:33:47
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Rafal M wrote:

    > Bo inaczej sie nie da ;) Nie mam caly czas dostepu do tego dekodera (a
    > wiec i rachunkow), a kwoty do zaplaty sa rozne co miesiac (oplaty za
    > VOD).

    A do internetu masz?
    https://nbok.n.pl/selfcare/

    M.