  • 1. Data: 2007-09-20 08:55:13
    Temat: Czy firma sprzedająca wyłącznie mieszkania musi mieć kasę fiskalną?
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    Witam
    zastanawiam się, czy firma będąca deweloperem czyli budująca i sprzedająca
    mieszkania, domy, wystawiająca faktury na wpłaty na poczet przyszłego
    lokalu, z aktem notarialnym na końcu, musi jeszcze ewidencjonowac przychody
    przez kasę fiskalną? Czy limit 40 tys. obowiązuje również w tym przypadku,
    czy to może jest zwolnione z obowiązku posiadania kasy?

  • 2. Data: 2007-09-20 20:40:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Sep 2007, Dyzmund wrote:

> [...]
    > mieszkania, domy, wystawiająca faktury na wpłaty na poczet przyszłego
    > lokalu, z aktem notarialnym na końcu, musi jeszcze ewidencjonowac przychody

    Ha! Widać nie wiesz czym grozi takie pytanie ;)
    Sugestia: odesłaniem do rozporządzenia!
    Link:
    http://podatki.pl/akty/250607.htm
    ...rejestracja darmowa, jak komu nie pasuje może poszukać gdzie indziej
    rozp. MF w sprawie kas rejestrujących z 25 IV br.

    > Czy limit 40 tys. obowiązuje również w tym przypadku,
    > czy to może jest zwolnione z obowiązku posiadania kasy?

    Jak Ci się podobają pozycje (cytuję):
    "Usługi w zakresie wynajmowania nieruchomoœci na własny rachunek"
    "Usługi obsługi nieruchomoœci œwiadczone na zlecenie"
    ?
    Nie, nie piszę czy zwolnione czy wyłączone ze zwolnienia, bo masz
    osobiście sprawdzić, ja nie jestem tak wiarygodnym źródłem jak
    minister finansów :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-09-21 16:17:35
    Od: "Dyzmund" <n...@c...spamu.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0709202237150.700@athlon64...

    > Ha! Widać nie wiesz czym grozi takie pytanie ;)
    > Sugestia: odesłaniem do rozporządzenia!
    > Link:
    > http://podatki.pl/akty/250607.htm
    Dzięki, najpierw trzeba wiedzieć, że takie rozporządzenie istnieje ;)
    Przeczytałem i widzę, żę "dostawa nieruchmości ' jest
    zwolniona.....hmm...tylko, czy budowa i sprzedaż do dostawa, czy zakup
    nieruchomości i jej dalsza sprzedaż to dostawa, a budowa i
    sprzedaż nie??

> [...]
    > Nie, nie piszę czy zwolnione czy wyłączone ze zwolnienia, bo masz
    > osobiście sprawdzić, ja nie jestem tak wiarygodnym źródłem jak
    podoba mi się , owszem, nie popieram fiskalizmu :)

    Pozdrawiam, dyzmund

  • 4. Data: 2007-09-21 19:46:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Sep 2007, Dyzmund wrote:

    > Dzięki, najpierw trzeba wiedzieć, że takie rozporządzenie istnieje ;)

    Już wiesz :)

    > Przeczytałem i widzę, żę "dostawa nieruchmości ' jest
    > zwolniona.....hmm...tylko, czy budowa i sprzedaż do dostawa, czy zakup
    > nieruchomości i jej dalsza sprzedaż to dostawa, a budowa
    > i sprzedaż nie??

    Y, no, teraz nie masz już tłumaczenia :>, bo w rozporządzeniu napisali,
    skąd ono się wzięło. A tam skąd ono się wzięło zapisano "definicje
    w rozumieniu ustawy" (a tym samym rozporządzeń *na jej podstawie* wydanych):
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html

    No i czytasz sobie: "Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1
    pkt 1, rozumie się"... :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-09-23 21:46:05
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0709212141500.2756@athlon64...

> [...]
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html

    > No i czytasz sobie: "Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1
    Rozumie się przeniesienie własności, ustawodawca nic tutaj nie mówi o tym
    jak się weszło w posiadanie, czyli jak rozumiem jest to obojętne czy firma
    zbudowała sama, czy kupiła?

    pzdr, Dyzmund

  • 6. Data: 2007-09-24 06:58:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Sep 2007, Dyzmund wrote:

    > Rozumie się przeniesienie własności, ustawodawca nic tutaj nie mówi o tym
    > jak się weszło w posiadanie, czyli jak rozumiem jest to obojętne czy firma
    > zbudowała sama, czy kupiła?

    Najwyraźniej. Do określenia "podlegania" ważne jest spełnienie warunku
    dokonania sprzedaży *i* dokonywania jej "gospodarczo" (w rozumieniu VAT).
    To czy się kupiło czy nie jest o tyle drugorzędne, że istnieje jeszcze
    zwolnienie (ale już "podlegające") rzeczy kupionych bez prawa odliczenia
    VAT - zastrzegam, że nigdy nie sprawdzałem jak się ma do nieruchomości :)

    pzdr, Gotfryd