  • 1. Data: 2005-02-11 23:43:43
    Temat: Czy moge jezdzic ??
    Od: "krzaku" <k...@p...onet.pl>

    Mam pytanko.Mam polskie ubezpiecznie na samochod ktory ma niemieckie blachy
    (celne) z data ktora wyszla juz w pazdzierniku tamtego roku.. i mam wazny
    przeglad na rok .Czy moge jezdzic tym samochodem?Na ubezpieczeniu nie ma
    wpisanych nr rejestracji... jest tylko numer nadwozia.

    Dzieki za odpowiedz.

    Pozdraiwam wszystkich.

  • 2. Data: 2005-02-12 07:56:41
    Temat: Re: Czy moge jezdzic ??
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    krzaku napisał(a):
> [...]
    > przeglad na rok .Czy moge jezdzic tym samochodem?Na ubezpieczeniu nie ma
    > wpisanych nr rejestracji... jest tylko numer nadwozia.

    NTG

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 3. Data: 2005-02-12 08:11:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Feb 2005, Black Peter wrote:

> [...]
    > + > (celne) z data ktora wyszla juz w pazdzierniku tamtego roku.. i mam wazny
    > + > przeglad na rok .Czy moge jezdzic tym samochodem?
    [...]
    > + NTG

    IMO TG. Jak najbardziej.

    Przed wejściem do Unii powodem iż nie było wolno jeździć samochodem
    "na obcych blachach" były przepisy podatkowocelne: samochodem czyjegoś
    wujka w Francji mógł jeździć po Polsce szwagier (bądź obca osoba)
    będąca np. obywatelem Ukraniny. Ale Polak NIE MÓGŁ - dopóki nie zostały
    uiszczone cła i podatki "od przywozu auta".
    Taka "druga kategoria obywateli".

    Zeznaję iż nie wiem jak jest "na dziś" wobec państw UE: cła nie
    ma ale PODATKI (akcyza, pomijając fakt iż zaskarżona) zostały !

    Skoro powiadasz że NTG - czy gwarantujesz iż *wszystkie* przepisy
    podatkowe skutkujące *faktycznymi* zakazami poruszania się przez
    obywatela Polski samochodem nie zarejestrowanym i nie opodatkowanym
    w kraju zostały uchylone ?
    Odpowiedź "tak" będzie TG więc pytanie nie było NTG ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-02-12 08:35:08
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > w kraju zostały uchylone ?
    > Odpowiedź "tak" będzie TG więc pytanie nie było NTG ;) !

    OK poddaje sie :)

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 5. Data: 2005-02-12 09:10:08
    Od: "Tomasz" <d...@o...pl>

    Użytkownik "krzaku" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przeglad na rok .Czy moge jezdzic tym samochodem?Na ubezpieczeniu nie ma
    > wpisanych nr rejestracji... jest tylko numer nadwozia.

    Teoretycznie blachy celne są ważne w kraju wystawienia do końca wykupionego
    przy tej okazji ubezpieczenia (np 2 tygodnie), natomiast w Polsce są ważne
    przez rok od momentu ich wydania, pod warunkiem, że auto ma polski przegląd
    i polskie ubezpieczenie. Taka teoria, a w praktyce: "rożne teorie wyznaje
    nasza drogówka". :)

    pozdrawiam
    Tomasz

  • 6. Data: 2005-02-12 10:20:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Feb 2005, Black Peter wrote:
    > + OK poddaje sie :)

    ...no i zaraz obaj oberwiemy. Żeśmy sobie podywagowali nie
    podając właściwej odpowiedzi mianowicie...
    Inna sprawa iż sam ciekaw jestem :) czy obywatel Pl jest
    "w drugiej kategorii" tylko przy samochodach przywiezionych
    spoza UE albo akcyzy i VATu zapisy nadal dotyczą.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)