  • 1. Data: 2008-04-14 08:26:28
    Temat: Czy mogę wykonać taką pracę? Czy moge brać udział w przetargu w instytucji w której pracuję?
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Szkoła, w której jestem nauczycielem bedzie robiła remont. Jeszcze nie
    wiadomo czy będzie przetarg czy tylko konkurs ofert. Czy moja firma może
    brać udział w przetargu? Czy jeżeli będzie konkurs ofert mogę dać swoją i
    jak bedzie najmniejsza to robić to zadanie? Dyrektor coś ma wątpliwości i
    mówi że jak chcę to żeby brat założył firme. Tylko że założenie firmy na
    jedno zadanie to 1000zł pewnie pochłonie a wejde na vat bo to 40 tys. a
    firma od czerwca.

  • 2. Data: 2008-04-14 09:11:15
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    ZS <a...@w...pl> napisal:
> [...]
    > mówi że jak chcę to żeby brat założył firme. Tylko że założenie firmy na
    > jedno zadanie to 1000zł pewnie pochłonie a wejde na vat bo to 40 tys. a

    I masz ochote od tego zlecenia zaplacic caly ZUS liczony
    jak od normalnego pracownika etatowego, o ile sie nie myle?
    Wykonywalbys usluge dla wlasnego pracodawcy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-04-14 10:25:03
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <Z...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > I masz ochote od tego zlecenia zaplacic caly ZUS liczony
    > jak od normalnego pracownika etatowego, o ile sie nie myle?

    Mylisz się.
    A dokładniej pomyliłeś umowę zlecenia z działalnością gospodarczą.

  • 4. Data: 2008-04-14 14:41:17
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Cavallino <k...@...pl> napisal:
    > Mylisz się.
    > A dokładniej pomyliłeś umowę zlecenia z działalnością gospodarczą.

    Mam wrazenie, ze to jednak ty sie mylisz. Prowadzenie DG nie zwalnia
    z placenia dodatkowego ZUS w przypadku wykonywania uslugi na rzecz wlasnego
    pracodawcy etatowego. Ten myk wprowadzono jeszcze w latach
    dziewiecdziesiatych, gdy spora czesc wynagrodzen wyprowadzano w ten
    sposob bez ozusowania. Pasozyt zusowski szybko wymusil blokade.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-04-14 17:40:49
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > Prowadzenie DG nie zwalnia
    > z placenia dodatkowego ZUS w przypadku wykonywania uslugi na rzecz

    Jakaś podpórka w przepisach?
    Zakładamy oczywiście że etat i DG obejmują zupełnie różne zakresy czynności.

  • 6. Data: 2008-04-14 18:54:50
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Cavallino <k...@...pl> napisal:
    > Jakaś podpórka w przepisach?
    > Zakładamy oczywiście że etat i DG obejmują zupełnie różne zakresy czynności.

    Skontaktuje sie jutro z ksiegowa i dam ci znac. Mnie to
    przyblokowalo gdzies w okolicach 1996-97 i musialem
    zmienic profil uslug :( bo haracz zusowski zrobil z tego
    imitacje umowy zlecenia.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek Pietraszek

  • 7. Data: 2008-04-15 06:45:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Skontaktuje sie jutro z ksiegowa i dam ci znac. Mnie to
    > przyblokowalo gdzies w okolicach 1996-97 i musialem
    > zmienic profil uslug :( bo haracz zusowski zrobil z tego
    > imitacje umowy zlecenia.

    Zdajesz sobie sprawę że jakiekolwiek informacje o obowiązkach zusowskich
    sprzed 1999 roku to historia starożytna?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2008-04-15 10:44:50
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> napisal:
    > Zdajesz sobie sprawę że jakiekolwiek informacje o obowiązkach zusowskich
    > sprzed 1999 roku to historia starożytna?

    Szukam jeszcze ksiegowej, bo sprawe odgrzebywalem w roku 2004
    i mialem ten sam tekst, co poprzednio. Wiec albo nie jest
    to tak antyczna sprawa, albo bylem wprowadzany w blad.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2008-04-20 22:22:26
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Jacek_P <Z...@c...edu.pl> napisal:

    > Szukam jeszcze ksiegowej, bo sprawe odgrzebywalem w roku 2004
    > i mialem ten sam tekst, co poprzednio. Wiec albo nie jest
    > to tak antyczna sprawa, albo bylem wprowadzany w blad.

    No wiec wreszcie zlapalem z nia kontakt. Utrzymuje, ze sprawa jest dalej
    aktualna, gdyz jezeli ja majac pelny etat (powyzej pensji minimalnej)
    i zarejestrowana DG jednoosobowa bede chcial realizowac usluge dla
    swojego etatowego pracodawcy i wystawiac mu z tego tytulu fakture,
    to zaatakuje mnie ZUS domniemujac ukrytej umowy zlecenia/o dzielo
    i zadajac z tego tytulu kompletu skladek. Ogolnie ma to byc aktywnosc
    ZUS bazujaca na tepieniu samozatrudnienia. Papierow i paragrafow
    pod reka nie miala.

    No i teraz pytanie: czy jest mozliwosc unikniecia tego zusowskiego
    haraczu?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2008-04-21 07:58:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > i zadajac z tego tytulu kompletu skladek. Ogolnie ma to byc aktywnosc
    > ZUS bazujaca na tepieniu samozatrudnienia. Papierow i paragrafow

    Bo i takowych nie ma.
    Banialuki Ci opowiada i tyle - zwłaszcza w kontekście skuteczności takich
    żądań ZUS - bo chcieć to sobie mogą.