  • 1. Data: 2008-04-13 19:01:08
    Temat: jeszcze jedno pytanie o podatek od sprzedaży mieszkania
    Od: plusz <p...@g...com>

    zgodnie z
    http://egp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=
    article&id=183282

    zwolnienie z podatku obowiązuje jeśli osoba była zameldowana w
    mieszkaniu przez okres 12 miesięcy przed datą zbycia. Nie ma tutaj
    znaczenia kiedy stała się właścicielem nieruchomości, czyli może
    sprzedać mieszkanie na drugi dzień po otrzymaniu darowizny, jeśli było
    w mieszkaniu zameldowane.

    pytanie brzmi - czy jeśli ktoś był zameldowany w mieszkaniu przez
    powiedzmy 10 lat, wymeldował się i po roku zdecydował się sprzedać
    mieszkanie będzie również zwolniony z podatku?

    --
    plusz

  • 2. Data: 2008-04-17 11:17:13
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    plusz napisał(a):

    > pytanie brzmi - czy jeśli ktoś był zameldowany w mieszkaniu przez
    > powiedzmy 10 lat, wymeldował się i po roku zdecydował się sprzedać
    > mieszkanie będzie również zwolniony z podatku?

    Jedna uwaga: jeśli nabył/wybudował to mieszkanie przed 1 stycznia 2007 to
    tak czy owak podpada pod stare przepisy i ulga meldunkowa go nie dotyczy.
    Za to może uniknąć podatku przeznaczając kasę na "cele mieszkaniowe"
    (określone w ustawie).

    A jeśli nabył (np. wykupił m. spółdzielcze) np. 2 stycznia 2007, będąc od lat
    tam zameldowany, od razu się wymeldował a dziś chce sprzedać... hmm, sam
    chętnie się dowiem :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 3. Data: 2008-04-17 11:23:46
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@i...com>
    napisał w wiadomości news:fu7bjn$j4e$1@inews.gazeta.pl...

    > Jedna uwaga: jeśli nabył/wybudował to mieszkanie przed 1 stycznia 2007 to
    > tak czy owak podpada pod stare przepisy i ulga meldunkowa go nie dotyczy.

    Dotyczy, tyle że wcześniej było 5 lat.

  • 4. Data: 2008-04-17 11:27:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Dominik & Co"
    > <D...@i...com> napisał w wiadomości

    > Dotyczy, tyle że wcześniej było 5 lat.

    Posiadania, nie zameldowania.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-04-17 12:15:24
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Maddy napisał(a):

    > Posiadania, nie zameldowania.

    I jeszcze bardziej uściślając, 5 lat od końca roku, w którym
    nastąpiło nabycie. Jak ktoś miał pecha kupić w styczniu, to prawie 6 lat.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP