  • 1. Data: 2002-03-01 15:12:52
    Temat: Czy muszę nielegalnie kupić rachunki/dokumenty zakupu ....
    Od: "GLASS" <b...@w...pl>

    Sytuacja jest następująca:
    posiadam "prywatną" kolekcję drobnego szkła artystycznego (wartość ok.
    25.000 PLN), wyroby kupowane w różnym czasie, miejscu, od różnych
    sprzedawców - bez żadnych rachunków...
    Pojawiła się możliwość sprzedaży całości (lub części) za granicę...
    Okazuje się, że musiałem do tego założyć własną firmę (- ryczałtowa,
    zwolnienie z VAT).
    Firma jest, ale dla potrzeb US potrzebne są rachunki/dokumenty zakupu
    towaru... Na wszelki wypadek...
    Czym grozi mi nieposiadanie dokumentów zakupu ???
    W pewnym sensie jest to jak zbieranie znaczków-przypuszczam, że
    kolekcjonerzy znaczków nie gromadzą żadnych dokumentów zakupu.
    Co więc wtedy, gdy mogą sprzedać kolekcję za granicę ???
    Czy trzeba przemycać czy nie całkiem legalnie zdobyc dokumenty zakupu ???
    Przypuszczam, że w razie kontroli US nie będzie szczególnie w to wnikać,
    gdyż nikt nie występował o zwrot VAT z tyt. exportu...

    Proszę o info
    Bogdan

  • 2. Data: 2002-03-02 08:13:46
    Od: "Marek Rz." <n...@r...pl>

> [...]
    > towaru... Na wszelki wypadek...
    > Czym grozi mi nieposiadanie dokumentów zakupu ???
    IMHO wpisz tą kolekcję w remanent początkowy i nie kombinuj lewych
    rachunków...
    kupiłeś przed rozpoczęciem działalności - nie musisz mieć rachunków
    wykazujesz w remanencie początkowym i sprzedajesz...

    Przy okazji, to dawno temu znałem gościa, który w remanent początkowy wpisał
    TIRa przemyconego proszku czy płynu do prania i potem przez rok go
    sprzedawał. Kontrolował go US i nic :-)

    pzdr Marek