  • 1. Data: 2005-02-08 14:21:51
    Temat: Czy osoba nieprowadząca DG może wystawić rachunek
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Dawniej myślałem, że nie, potem ktoś z tej grupy napisał, że tak. W ustawie
    na ten temat, nie ma nic napisane, że osoba wystawiająca musi prowadzić DG.
    Ale teraz zobaczyłem coś takiego: http://gofin.pl/podp.php/210/816/42323/
    (ostatni akapit)
    Czy to pomyłka?

    Julek

  • 2. Data: 2005-02-08 14:36:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Julek napisał(a):
> [...]
    > ustawie na ten temat, nie ma nic napisane, że osoba wystawiająca musi
    > prowadzić DG. Ale teraz zobaczyłem coś takiego:

    Hmm.. tak jednoznacznie napisane - nie moze i kropka.
    A co wystawia zleceniobiorca albo wykonawca jeżeli nie rachunek?
    A osoba wynajmująca nieruchomość (bez DG)?
    Wszak może być VAtowcem a vatowiec ma obowiązek wystawiać fakture VAT.
    A skoro nie ma ogolnej zasady ze osoba fizyczna nieprowadząca DG nie
    może wystawic rachunku lub faktury to potrzeban byłaby jakas szczególna
    - okreslająca kiedy może albo kiedy nie może. Ale ekspert gofinu takowej
    nie podał a i ja takiej nie znam.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-02-08 20:13:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Feb 2005, Julek wrote:

> [...]
    > + na ten temat, nie ma nic napisane, że osoba wystawiająca musi prowadzić DG.

    Mi się MOCNO nie podoba :)
    Primo - stoi w sprzeczności z moim wnioskiem iż umowa nie jest dowodem
    księgowym. Umowa nie dokumentuje zdarzenia - zgodnie z Kodeksem Cywilnym
    stanowi *deklarację* i *zobowiązanie* stron do wykonania jakiejś
    czynności (inaczej nie istniałoby pojęcie "domagania się wykonania
    umowy").
    Nadto co w swoim życiu powystawiałem rachnków z tytułu umów o dzieło
    to moje... przyznając że gofin ma rację zostałbym przestępcą ;) !
    Nie ma mowy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-02-09 09:42:18
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Nadto co w swoim życiu powystawiałem rachnków z tytułu umów o dzieło
    > to moje... przyznając że gofin ma rację zostałbym przestępcą ;) !

    Mnie tez sie to nie podoba...

    Ordynacja podatkowa niemowi na ten temat NIC,
    Mowi jedynie ze podatnicyprowadzacy DG maja wystaiwac rachunki
    O nieprowadzacych nie mowi...(przynajmniej ja nie znalazlem)

    Skoro nie mowi, to nie zakazuje...
    wiec nie wiem, dlaczegoodpowiadajacy twierdzi,
    ze nei sa uprawnieni..

    Boguslaw

  • 5. Data: 2005-02-09 12:43:02
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Julek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ustawie
    > na ten temat, nie ma nic napisane, że osoba wystawiająca musi prowadzić

    Od dwoch lat jestem osoba fizyczna nie porwadzaca dzialalnosci gosopdarczej
    i wysatwiajaca faktury z 22% vat do umow licencyjnych na oprogramowanie.
    Pomimo wielu kontroli US nie zostało to nigdy zakwestionowane. A zatem można
    (przynajmniej w Szczecinie ;).

    fenRis

  • 6. Data: 2005-02-10 17:05:48
    Od: "zlodziej podatkow" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pomimo wielu kontroli US nie zostało to nigdy zakwestionowane. A zatem można

    Chyba coś kręcisz. Jeżeli nie prowadzisz działalności gospodarczej to czego
    szukał u Ciebie US ? Co innego jest wystawić rachunek sporadycznie na
    przykładowo sprzedaż samochodu lub czegoś innego, a całkiem czym innym jest
    wystawianie takich rachunków w sposób ciągły. Wtedy podpada to pod paragraf o
    wykonywaniu działalności gospodarczej bez zgłoszenia. A to już jest karalne.

  • 7. Data: 2005-02-11 08:15:33
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/10/2005 6:05 PM, Użytkownik zlodziej podatkow napisał:

    > Chyba coś kręcisz. Jeżeli nie prowadzisz działalności gospodarczej to czego
    > szukał u Ciebie US ?

    VATu?

> [...]
    > wykonywaniu działalności gospodarczej bez zgłoszenia. A to już jest karalne.

    A nie można uzyskiwać przychodów z praw majątkowych poza działalnością
    gospodarczą? (art. 5a pkt 6, art. 10 ust 1 pkt 7, art. 18 updf)

    --
    gefragt

  • 8. Data: 2005-02-11 09:37:44
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    Użytkownik "zlodziej podatkow" <e...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:2dd0.000010c0.420b946c@newsgate.onet.pl...

> [...]
    paragraf o
    > wykonywaniu działalności gospodarczej bez zgłoszenia. A to już jest

    Uwierz mi nie krece. Co jakis czas (kilka razy w roku) podpisuje z moim
    pracodawca umowe na sprzedaz licencji na oprogramowanie, ktore wykonuje poza
    godzinami pracy. Nastepnie do takiej umowy wystawiam mu fakture VAT. Skladam
    rowniez miesieczna deklaracje VAT-7. Jednoczesnie nie prowadze dzialalnosci
    gospodarczej (brak zgloszenia NIP-1). Kwote przychodu ujmuje zas w
    rozliczeniu rocznym w pozycji dotyczacej praw autorskich. Jesli chodzi o
    kontrole to dotyczyly one firmy oraz innych moich kolegow, kotrzy otrzymuja
    wynagrodzenia na takich samych zasadach. Sprawa jest w 100% legalna, nawet
    bylem dwa tygodnie temu w US i przy okazji rozmawialem rowniez na ten temat.

    fenRis

  • 9. Data: 2005-02-11 11:05:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello du,

    Friday, February 11, 2005, 9:15:33 AM, you wrote:

    > VATu?
    > A nie można uzyskiwać przychodów z praw majątkowych poza działalnością
    > gospodarczą? (art. 5a pkt 6, art. 10 ust 1 pkt 7, art. 18 updf)

    A czy te przychody podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2005-02-11 11:16:04
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/11/2005 12:05 PM, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > A czy te przychody podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT?

    Art. 8 uptu

    --
    gefragt