  • 11. Data: 2005-02-11 11:38:09
    Temat: Re: Czy osoba nieprowadzaca DG moze wystawic rachunek
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 2/10/2005 6:05 PM, zlodziej podatkow wrote:

    [...]

    > Chyba coś kręcisz. Jeżeli nie prowadzisz działalności gospodarczej to czego
    > szukał u Ciebie US ? Co innego jest wystawić rachunek sporadycznie na
    > przykładowo sprzedaż samochodu lub czegoś innego, a całkiem czym innym jest
    > wystawianie takich rachunków w sposób ciągły. Wtedy podpada to pod paragraf o
    > wykonywaniu działalności gospodarczej bez zgłoszenia. A to już jest karalne.

    Z tego, co wyczytałem w którymś z poradników Inforu, to czynność
    obwatowana nie tylko "może" ale i powinna być poparta fakturą VAT.
    Podatnik może mieć status zarejestrowanego lub nie (wtedy nie może
    fakturować i musi się zarejestrować) a zarejestrowany może być
    prowadzacym lub nie DG.

    Pytanie niemiłe, co na to ZUS, bo pewnie w jego ocenie (ustawy jak
    wiadomo postrzegają podatników każda sobie, bez związku i z mozliwością
    wzajemnej sprzeczności) - w jego ocenie ktoś, kto wystawia fakturę VAT,
    chociażby robił to jednokrotnie, a charakter wskazuje na zamiar
    częstotliwy (a nawet i nie) to jest de facto prowadzącym DG, bo niby
    dlaczego nie. Pytaniem pozostaje, jak długo przed i jak długo "po" owa
    działalność zdaniem ZUSu była/jest prowadzona, co może okazac się
    pytaniem nieretorycznym i brzemiennym w skutkach.

    Pzdr: Catbert