  • 1. Data: 2014-09-01 10:58:10
    Temat: Czy paragon od radcy prawnego jest OK?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Witam
    Byłem o poradę u radcy prawnego który ma s.c.
    Pan chce mi teraz wystawić fakturę bo MUSI.
    Paragon nie wystarczy?

    ps
    Ja chcę mu zapłacić tylko żeby numer konta podał.
    Porada była kilka dni temu.
    Facet boi się że mu nie zapłacę i dlatego potrzebuje moje dane?

  • 2. Data: 2014-09-02 12:11:23
    Temat: Re: Czy paragon od radcy prawnego jest OK?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Sep 2014, Bolko wrote:

    > Witam
    > Byłem o poradę u radcy prawnego który ma s.c.
    > Pan chce mi teraz wystawić fakturę bo MUSI.

    Czy pytałeś "jako firma", o rzecz dotyczącą DG?

    > Paragon nie wystarczy?

    Jeśli Twoja odpowiedź brzmi "tak", to moja odpowiedź brzmi "nie".
    Przepis:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55
    454,20140401,art-106-108-faktury.html
    +++
    Art. 106b.
    1. Podatnik jest obowišzany wystawić fakturę dokumentujšcš:
    1) sprzedaż, a także dostawę towarów i œwiadczenie usług, o których
    mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika
    podatku, podatku od wartoœci dodanej lub podatku o podobnym charakterze
    lub na rzecz osoby prawnej niebędšcej podatnikiem;
    ---

    Nie ma zmiłuj, jeśli podatnik sprzedawca WIE, że nabywca jest "firmą"
    (w uproszczeniu, z dokładnością do listy w przepisie), to "jest
    zobowiązany" wystawić f-rę.
    Nie może więc podjąć czynności mających na celu jej niewystawienie.

    > ps
    > Ja chcę mu zapłacić tylko żeby numer konta podał.

    I to będzie załatwienie strony cywilnoprawnej :)
    Ale pozostaje część administracyjna (licząc podatki za przepisy
    administracyjne).

    > Porada była kilka dni temu.
    > Facet boi się że mu nie zapłacę i dlatego potrzebuje moje dane?

    Nie, on ma wystawić f-rę, patrz wyżej.
    Chyba że porada NIE BYŁA związana z Twoją DG, ale wtedy też można
    szukać dziury w całym. Co najmniej kiedyś (dawno nie sprawdzałem)
    było np. zwolnienie z VAT, zależne od faktu wystawiania f-r
    (po prawdzie był to niski limit, coś 50 na rok, ale był, dotyczył
    usług właśnie).

    pzdr, Gotfryd