    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 2 Sep 2014 12:11:23 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Czy paragon od radcy prawnego jest OK?

    On Mon, 1 Sep 2014, Bolko wrote:

    > Witam
    > Byłem o poradę u radcy prawnego który ma s.c.
    > Pan chce mi teraz wystawić fakturę bo MUSI.

    Czy pytałeś "jako firma", o rzecz dotyczącą DG?

    > Paragon nie wystarczy?

    Jeśli Twoja odpowiedź brzmi "tak", to moja odpowiedź brzmi "nie".
    Przepis:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55
    454,20140401,art-106-108-faktury.html
    +++
    Art. 106b.
    1. Podatnik jest obowišzany wystawić fakturę dokumentujšcš:
    1) sprzedaż, a także dostawę towarów i œwiadczenie usług, o których
    mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika
    podatku, podatku od wartoœci dodanej lub podatku o podobnym charakterze
    lub na rzecz osoby prawnej niebędšcej podatnikiem;
    ---

    Nie ma zmiłuj, jeśli podatnik sprzedawca WIE, że nabywca jest "firmą"
    (w uproszczeniu, z dokładnością do listy w przepisie), to "jest
    zobowiązany" wystawić f-rę.
    Nie może więc podjąć czynności mających na celu jej niewystawienie.

    > ps
    > Ja chcę mu zapłacić tylko żeby numer konta podał.

    I to będzie załatwienie strony cywilnoprawnej :)
    Ale pozostaje część administracyjna (licząc podatki za przepisy
    administracyjne).

    > Porada była kilka dni temu.
    > Facet boi się że mu nie zapłacę i dlatego potrzebuje moje dane?

    Nie, on ma wystawić f-rę, patrz wyżej.
    Chyba że porada NIE BYŁA związana z Twoją DG, ale wtedy też można
    szukać dziury w całym. Co najmniej kiedyś (dawno nie sprawdzałem)
    było np. zwolnienie z VAT, zależne od faktu wystawiania f-r
    (po prawdzie był to niski limit, coś 50 na rok, ale był, dotyczył
    usług właśnie).

    pzdr, Gotfryd