  • 1. Data: 2005-11-14 15:36:30
    Temat: Czy produkcja jest świadczeniem usługi?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Wg ustawy o VAT, zwolnienie podmiotowe nie przysługuje podatnikom
    wykonującym "usługi jubilerskie". Znajoma dosyć niefortunnie wpisała
    sobie w zakres działalności "36.22, produkcja wyrobów jubilerskich i
    podobnych, gdzie indziej nie sklasyfikowana". Wydaje mi się, że
    produkcja to nie usługi. Dobrze myślę?
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 2. Data: 2005-11-14 16:04:01
    Temat: Re: Czy produkcja jest świadczeniem usługi?
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a Samotnik wklepał/a:
> [...]
    > sobie w zakres działalności "36.22, produkcja wyrobów jubilerskich i
    > podobnych, gdzie indziej nie sklasyfikowana". Wydaje mi się, że

    Lutowanie łańcuszka - naprawa, czyli usługa
    Wykonanie biżuterii - produkcja

    To tak wg mnie, na zdrowy rozum. Jeżeli błąd, niech ktÓś poprawi :)

    --

    pozdrowienia, Metti
    "As we kill them all so God will know his own"

  • 3. Data: 2005-11-14 22:11:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Nov 2005, Samotnik wrote:

> [...]
    > sobie w zakres działalności "36.22, produkcja wyrobów jubilerskich i
    > podobnych, gdzie indziej nie sklasyfikowana". Wydaje mi się, że

    Nie mam zdania.
    Ale IMHO fakt "wpisania" o niczym nie przesądza - liczy się
    faktyczne wykonywanie danych czynności !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-11-14 23:00:02
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > Nie mam zdania.
    > Ale IMHO fakt "wpisania" o niczym nie przesądza - liczy się
    > faktyczne wykonywanie danych czynności !

    Tak czy siak - chce produkować kolczyki i zastanawia się, czy to będzie
    usługa jubilerska. Niestety, wszystko rozwala temat "dostawy metali
    szlachetnych", który wyklucza podmiotowe zwolnienie z VAT, tak czy siak
    :( Nie wiem czemu ustawodawca tak się uparł na ovatowanie za wszelką
    cenę szeroko pojętych usług jubilerskich

  • 5. Data: 2005-11-15 10:16:53
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 15-11-2005 00:00, Użytkownik Samotnik napisał:

> [...]
    > :( Nie wiem czemu ustawodawca tak się uparł na ovatowanie za wszelką
    > cenę szeroko pojętych usług jubilerskich

    Bo ja tu widze problem w :
    1.z czego maja byc te kolczyki - jezeli ze szlachetnych, to nie ma nic
    do rzeczy, czy to usluga czy produkcja (chociaz dawno nie zagladalam do
    tej czesci ustawy)
    2.na czym ma polegac ta produkcja: masowka czy tez pod zamowienie ?
    jak pod zamowienie, a nie daj panie boze reczna robota, to mozna by
    jedynie rozwazac dzialalnosc tworcow, ktora jednak od VATu nie ma nic do
    rzeczy
    3.no i jeszcze moze sie okazac, ze produkcja i usluga mieszcza sie w
    jednym PKWiU - ale tu gdybam przy okazji innej sprawy

    ale i tak istotne jest to, co wykonuje, a nie to co zapisane jak rzekl
    moj przedmowca

  • 6. Data: 2005-11-15 10:33:14
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <g...@w...pl> napisal(a):

    > Bo ja tu widze problem w :
    > 1.z czego maja byc te kolczyki - jezeli ze szlachetnych, to nie ma nic
    > do rzeczy, czy to usluga czy produkcja (chociaz dawno nie zagladalam do
    > tej czesci ustawy)

    Niestety, doszedłem do tego :( Zapis dla jubilerów-milionerów zgnębił
    niestety drobną działalność, mającą sens tylko dzięki mniejszemu
    zusowi. :) Ech, co za kraj. :(

    Jeszcze muszę przeczytać rozporządzenie o kasach, kto wie, co się okaże.
    ;) Jeśli wyjdzie jeszcze kasa, to dziewczyna zamyka działalność. :)

    > 3.no i jeszcze moze sie okazac, ze produkcja i usluga mieszcza sie w
    > jednym PKWiU - ale tu gdybam przy okazji innej sprawy

    W PKD jest _produkcja_ (także w wyjaśnieniach), w PKWiU pod
    odpowiadającym kodem zarówno produkcja, jak i usługi.

    Nie no, nie ma co kombinować. Widać, co ustawodawca miał na myśli.
    To nie przypadkowy zapis, tylko celowe ovatowanie jubilerstwa.
    Kontrolerzy VAT też doskonale sobie z tego dają sprawę i można mieć
    pewność, że przy pierwszej kontroli będą starać się wykazać, że to
    jednak ma być ovatowane. Nawet jakby zakombinować i np. nie księgować
    zakupów elementów srebrnych/posrebrzanych, to i tak obawiam się, że przy
    kontroli moze być 'ciepło'.