  • 1. Data: 2005-11-14 15:34:00
    Temat: umowa o dzieło a składki na ubezpieczenia społeczne
    Od: "Krzysiek" <k...@g...pl>

    kolejny pewnie juz oklepany temat ale..czy pracując na umowę o dzieło
    pracodawca musi potrącać wszystkie skąłdki na ubezpieczenia (emerytalne,
    rentowe, chorobowe i zdrowotne)
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-14 18:34:28
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    > kolejny pewnie juz oklepany temat ale..czy pracując na umowę o dzieło
    > pracodawca musi potrącać wszystkie skąłdki na ubezpieczenia (emerytalne,
    > rentowe, chorobowe i zdrowotne)
    > pozdrawiam

    z umowy o dzieło potrącana jest tylko zaliczka na podatek dochodowy

    Magdi

  • 3. Data: 2005-11-14 18:59:22
    Temat: Re: umowa o dzie?o a sk?adki na ubezpieczenia spo?eczne
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Magdalena napisał:

    > z umowy o dzieło potrącana jest tylko zaliczka na podatek dochodowy

    Sorry, ale jak czegoś nie wiesz to nie wprowadzaj ludzi w błąd.
    Jeśli umowa o dzieło jest zawarta z własnym pracodawcą (a zdaje się, że
    takie było pytanie) to umowa jest w pełni ozusowana.

    pzdr

    Tomek

    INTERIA.PL | Kliknij po wiecej >>> http://link.interia.pl/f18c1

  • 4. Data: 2005-11-14 19:20:52
    Temat: Re: umowa o dzie3o a sk3adki na ubezpieczenia spo3eczne
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> wrote in message

> [...]
    > Jeśli umowa o dzieło jest zawarta z własnym pracodawcą (a zdaje się, że
    > takie było pytanie) to umowa jest w pełni ozusowana.

    rzeczywiście umknęło mi nazwanie "zamawiającego dzieło" pracodawcą. Ale tu
    ludzie bardzo często piszą, że mają np. umowe zlecenie i pracodawca coś_tam_
    Dla mnie wcale nie jest takie pewne że Krzysiek pytał o sytuację, którą Ty
    prawidłowo z resztą określiłeś.

    Reasumując dla pytającego Krzysztofa:
    - jeżeli masz tylko umowę o dzieło - potrącana jest tylko zaliczka na
    podatek dochodowy
    - jeżeli pracujesz na umowę o pracę i oprócz tego u tego samego
    przedsiębiorcy masz umowę o dzieło, wówczas z umowy o dzieło potrącane są
    wszystkie składki tak jak z um. o pracę.

    Magdi
    Magdi

  • 5. Data: 2005-11-14 20:40:30
    Od: "Krzysiek" <k...@g...pl>

    Dzięki serdeczne. Faktycznie chodziło o umowę z własnym pracodawcą.
    Krzysiek