  • 1. Data: 2008-12-30 11:56:59
    Temat: Czy przejście z ksiegowania ręcznego na program komputerowy trzeba zgłaszać do US?
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Prowadzę firmę juz 5 rok i trochę papierków mi przybywa co roku (20 faktur
    miesięcznie). Wiem że jak zaczynałem to mogłem przejść na program tylko od
    stycznia i zgłaszało się to w US. Jak jest teraz? Trzeba cos zgłaszać?
    Prowadzę KPiR z VAT. Mam nadzieję że MK "Rz" mi wystarczy żeby juz nie
    męczyć się w excelu.

  • 2. Data: 2008-12-30 12:05:12
    Temat: Re: Czy przej?cie z ksiegowania recznego na program komputerowy trzeba zg?aszaae do US?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-12-2008 o 12:56:59 ZS <a...@w...pl> napisał(a):

    > Prowadze firme juz 5 rok i troche papierków mi przybywa co roku (20
    > faktur
    > miesiecznie). Wiem ?e jak zaczyna?em to mog?em przej?ae na program tylko
    > od
    > stycznia i zg?asza?o sie to w US. Jak jest teraz? Trzeba cos zg?aszaae?
    > Prowadze KPiR z VAT. Mam nadzieje ?e MK "Rz" mi wystarczy ?eby juz nie
    > meczyae sie w excelu.

    Nie trzeba nic zgłaszać. Swoją drogą jaka jest różnica między excelem a MK
    że jedno uważasz za prowadzenie ręczne a drugie za komputerowe ?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-12-30 13:31:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Tomek pisze:
    > Nie trzeba nic zgłaszać. Swoją drogą jaka jest różnica między excelem a MK
    > że jedno uważasz za prowadzenie ręczne a drugie za komputerowe ?
    Może w Excelu ma formatkę KPiR, którą drukuje i ręcznie wypełnia ;-)

    Maciek

  • 4. Data: 2008-12-30 14:02:28
    Temat: Re: Czy przej?cie z ksiegowania recznego na program komputerowy trzeba zg3aszaa do US?
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    > Może w Excelu ma formatkę KPiR, którą drukuje i ręcznie wypełnia ;-)
    W Excelu teoretycznie codziennie drukuje wpinam do skoroszytu i wygląda jak
    księga drukowana. W MK mam nadzieję że raz w miesiacu podrukuję co trzeba.
    Choć własnie oglądam i nic podobnego do tej papierowej wersji nie drukuje.

  • 5. Data: 2008-12-30 15:41:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-12-2008 o 15:02:28 ZS <a...@w...pl> napisał(a):

    > W Excelu teoretycznie codziennie drukuje wpinam do skoroszytu i wygl?da
    > jak
    > ksiega drukowana. W MK mam nadzieje ?e raz w miesiacu podrukuje co
    > trzeba.
    > Choae w?asnie ogl?dam i nic podobnego do tej papierowej wersji nie
    > drukuje.

    Ja w excelu (a właściwie OpenCalcu) drukuję raz na miesiąc
    i to jest jak najbardziej prawidłowe- wystarczy prowadzić
    księge na zasadach dla biura rachunkowego (do 20. następnego miesiąca).

    Pozdrawiam,
    Tomekm

  • 6. Data: 2008-12-30 15:56:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2008, ZS wrote:

    > W Excelu teoretycznie codziennie drukuje wpinam do skoroszytu i wygląda jak
    ^^^^^^^^^^^^

    Teoretycznie.
    To ustal, czy może jednak *już prowadzisz* "komputerowo", tak jak Ci
    Tomek sugerował? ;)

    Inaczej.
    Co chcesz osiągnąć tezą o "teoretycznym drukowaniu", zaplątać się
    w wyjaśnieniach, jakby kiedyś kontroler postanowił popytać co kto,
    kto to (drukował) i kiedy?

    Prawda - wybór "komputerowości" chyba implikuje prowadzenie
    "chronologiczne" (poukładane *po* wprowadzeniu), nie sprawdzałem
    czy jest furtka żeby na odwrót, bo raczej każdemu właśnie na
    tym zależy :)

    > W MK mam nadzieję że raz w miesiacu podrukuję co trzeba.

    No a z excela nie mogłeś?
    SOA#1 ;)

    > Choć własnie oglądam i nic podobnego do tej papierowej wersji nie drukuje.

    ??
    Mie znam tego programu z RP, ale dziwnie prawisz.
    Najwyżej będziesz przepisywać do excela i drukować jak minfin
    przykazał :D

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-12-30 18:03:25
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Drukuje książkę podobną do wersji papierowej. Różniącą się tylko wielkością
    czcionki

    > ??
    > Mie znam tego programu z RP, ale dziwnie prawisz.
    > Najwyżej będziesz przepisywać do excela i drukować jak minfin
    > przykazał :D
    A do excela też można eksportować z programu więc i taki wydruk można zrobić
    :)

    --
    PawełJ