  • 1. Data: 2008-12-30 12:08:17
    Temat: zaleglosci podatkowe + odsetki
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam,
    chcialam sie tylko upewnic co do postepowania, bo ciezko jest ostatnio
    doszwonic sie na infolinie skarbowa :(

    zaczelam podliczac jeszcze raz kwoty na ppl, po poprawce skladek na
    ubezpieczenie zdrowotne (wprowadzalam je z miesiecznym wyprzedzeniem)
    i wyszlo mi kilka roznic...
    za luty zaplacilam nadwyzke, ale o ile dobrze rozumiem, nie przechodzi
    ona na nastepny miesiac
    natomiast za marzec musze doplacic 12 zl + odsetki wyliczone za pomoca
    kalkulatora
    (http://www.gofin.pl/index.php?action=kalkulatory&op
    cja=kal1.php)
    w sumie 13 zl

    w wyliczeniu uwzgledniam termin zaplaty jako 20.04.2008 (wplata za marzec)?

    przelew pojdzie dzis lub jutro, zastanawia mnie tylko co wprowadzic przy
    przelewie przez internet (korzystam z multibanku) jako okres rozliczenia
    wpisac marzec? czy gdzies nalezy uwzglednic, ze jest to zaleglosc?
    mam jeszcze pozycje "Identyfikacja zobowiązania" ale to pozostawiam
    zawsze puste.

    co z nadplata? do odzyskania jest dopiero po rozliczeniu rocznym?

  • 2. Data: 2008-12-30 12:17:17
    Temat: Re: zaleglosci podatkowe + odsetki
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-12-2008 o 13:08:17 Ania <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ona na nastepny miesiac
    > natomiast za marzec musze doplacic 12 zl + odsetki wyliczone za pomoca

    A nie kompensuje się ta nadwyżka za niedopłatą? Skoro była wcześniej
    to IMHO można ją sobie zaliczyć na poczet niedopłaty za marzec.

    > w wyliczeniu uwzgledniam termin zaplaty jako 20.04.2008 (wplata za
    > marzec)?

    Tak

> [...]
    > wpisac marzec? czy gdzies nalezy uwzglednic, ze jest to zaleglosc?
    > mam jeszcze pozycje "Identyfikacja zobowiązania" ale to pozostawiam

    Wpisz w identyfikacji zobowiązania, to jest właśnie na takie
    cudaczne przelewy :-)

    > co z nadplata? do odzyskania jest dopiero po rozliczeniu rocznym?

    IMHO kompensuj z niedopłatą i tyle

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-12-30 12:20:28
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Tomek pisze:
    > Dnia 30-12-2008 o 13:08:17 Ania <a...@g...pl> napisaĹ?(a):

    > A nie kompensuje siÄ? ta nadwyĹźka za niedopĹ?atÄ?? Skoro byĹ?a wczeĹ?niej
    > to IMHO moĹźna jÄ? sobie zaliczyÄ? na poczet niedopĹ?aty za marzec.

    wlasnie kiedys cos mi sie obilo o uszy, ze jesli jest niedoplata, to
    trzeba doplacic, a nadplate mozna sobei odebrac w rozliczeniu rocznym

    chcialam to zweryfikowac :)

  • 4. Data: 2008-12-30 12:31:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 30 Dec 2008 13:08:17 +0100, Ania napisał(a):

    > natomiast za marzec musze doplacic 12 zl + odsetki wyliczone za pomoca
> [...]

    Jeśli odsetki są niższe niż 6,60 zł to sie ich nie płaci. Znajdź lepszy
    kalkuklator - taki który uwzględnia ten "drobiazg"

  • 5. Data: 2008-12-30 12:40:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2008, Tomek wrote:

    > A nie kompensuje się ta nadwyżka za niedopłatą? Skoro była wcześniej
    > to IMHO można ją sobie zaliczyć na poczet niedopłaty za marzec.

    Dla porządku: trzeba zawsze mieć na uwadze, że PIT zasadniczo
    rozlicza się ROCZNIE.
    Zaliczki *również* - znaczy liczy się "od początku roku"!

    I do rozliczenia bierze się sumy - przychodów, kosztów, odliczeń,
    wpłaconych zaliczek...
    Od początku roku.
    Stąd owa "kompensacja" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-12-30 17:58:26
    Od: Ania <a...@g...pl>

    jureq pisze:
    > Dnia Tue, 30 Dec 2008 13:08:17 +0100, Ania napisaĹ?(a):

    cja=kal1.php)

    > JeĹ?li odsetki sÄ? niĹźsze niĹź 6,60 zĹ? to sie ich nie pĹ?aci. ZnajdĹş lepszy
    > kalkuklator - taki ktĂłry uwzglÄ?dnia ten "drobiazg"

    same odsetki, czy w sumie zaległość?

  • 7. Data: 2008-12-30 23:12:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2008, Ania wrote:

    > same odsetki, czy w sumie zaległość?

    Same odsetki.
    Art.54 Ordynacji:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    (ten kawałek o poczcie)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-01-02 13:32:39
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Same odsetki.
> [...]

    ok to odsetki, a co z zaleglym podatkiem? :)
    rowniez nie musze go wplacac

  • 9. Data: 2009-01-02 16:01:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ania wrote:

    a-1_2_129.html

    > ok to odsetki, a co z zaleglym podatkiem? :)
    > rowniez nie musze go wplacac

    musisz, choćby to był 1 grosz.

  • 10. Data: 2009-01-02 16:26:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, Ania wrote:

    > ok to odsetki, a co z zaleglym podatkiem? :)
    > rowniez nie musze go wplacac

    Tak dobrze nie ma - było, sprawdź w archiwach.
    10 gr podatku też się należy ;)
    (acz US *może* nie ścigać tak małej kwoty, można poza tym wystąpić
    o skonfiskowanie :) jej z jakiegoś zwrotu albo co, jak US sam na
    to nie wpadnie).

    pzdr, Gotfryd