  • 1. Data: 2008-12-30 08:10:35
    Temat: Nr PKWiU a stawka Vat
    Od: "Janusz Szczecin" <h...@g...pl>

    Miałem niedawno kontrolę podczas której zakwestionowano stosowaną przeze
    mnie stawkę VAT 22%. Z Urzędu Statystycznego otrzymałem wykładnię pod jaki
    numer PKWiU podlegam. Szukam w necie i nie bardzo widzę gdzie mogę znaleźć
    zestawienie jaką stawkę VAT stosować do konkretnego PKWiU.

    Proszę o pomoc w tej materii.
    Moje PKWiU to: 74.87.17-00,00 wg Dz.U z 2004
    i 74.84.16.-00.00 wg. Dz.U. z 1997

    Janusz

  • 2. Data: 2008-12-30 15:59:28
    Temat: Re: Nr PKWiU a stawka Vat
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > PKWiU podlegam. Szukam w necie i nie bardzo widzę gdzie mogę znaleźć
    > zestawienie jaką stawkę VAT stosować do konkretnego PKWiU.

    Np. w ustawie o podatku od towarów i usług,w rzoporządzeniach ministra itd.

    > Moje PKWiU to: 74.87.17-00,00 wg Dz.U z 2004
    > i 74.84.16.-00.00 wg. Dz.U. z 1997

    2. Z ciekawości: Ze UStat dostałeś klasyfikację wg ich opinii, podaj jeszcze jak
    Ci to zaklasyfikował US. Zapewne zrobił to inaczej.

  • 3. Data: 2008-12-31 15:32:49
    Od: "Janusz Szczecin" <h...@g...pl>

    > 2. Z ciekawości: Ze UStat dostałeś klasyfikację wg ich opinii, podaj
    > jeszcze jak Ci to zaklasyfikował US. Zapewne zrobił to inaczej.

    Właśnie ptoblem w tym, że US nie wiedział na 100% jak zakwalifikować moją
    działalność i "poprosił" mnie abym wystąpił do UStat. o wykładnię. I tak też
    zrobiłem. Generalnie US bardzo by chciał abym był na stawce Vatu zero
    procent, gdzie wg mnie powinno być 22%. Ale to już szczegóły.

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 4. Data: 2009-01-07 09:37:56
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

> [...]
    > zestawienie jaką stawkę VAT stosować do konkretnego PKWiU.
    >
    > Proszę o pomoc w tej materii.
    > Moje PKWiU to: 74.87.17-00,00 wg Dz.U z 2004

    Tak trochę na marginesie i ogólnikowo - "Twoje" PKWiU to przecież nie koniecznie
    to samo co PKWiU konkretnej usługi. Możesz generalnie świadczyć usługi z VAT-em
    22%, ale jakaś konkretna usługa może mieć inną stawkę.
    Opisz jak to jest u Ciebie dokładniej.

    latet