  • 1. Data: 2008-12-29 18:56:11
    Temat: Jaki będzie przychód brutto - umowa zlecenie
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    Witam

    Jak obliczyć i le wyniosą przychód, koszty przychodu, oraz dochód i
    podatek w sytuacji kiedy umowa zlecenie była zawarta na 6 miesięcy Za
    wykonaną pracę pracownik otrzymał kwotę 2700 zł netto (na rękę). Dodam
    że pracownikiem był nieletni (17 lat) uczeń LO.

    Z góry dziękuję za pomoc z poważaniem mauser50

  • 2. Data: 2008-12-29 18:57:59
    Temat: Re: Jaki będzie przychód brutto - umowa zlecenie
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-29, mauser50 <m...@-...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > wykonaną pracę pracownik otrzymał kwotę 2700 zł netto (na rękę). Dodam
    > że pracownikiem był nieletni (17 lat) uczeń LO.

    A kiedy ma nastąpić zapłata?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-12-29 20:32:31
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2008-12-29, mauser50 <m...@-...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A kiedy ma nastąpić zapłata?

    Nastąpiła w kilku ratach do dnia dzisiejszego.

    Z poważaniem mauser50

  • 4. Data: 2008-12-30 00:28:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2008, mauser50 wrote:

    > Nastąpiła w kilku ratach do dnia dzisiejszego.

    Jak wypłacałeś we wcześniejszych miesiącach, to się IMVHO wkopałeś.
    Zaliczki na podatek pobiera się z kwot *przeznaczonych do wypłaty*
    i płaci na bieżąco (w miesiącu następnym)!

    Nie mam pojęcia czy płaci się ZUS - jeśli tak, to się nie podejmuję
    kalkulacji, bo po pierwsze zależy ona od liczby miesięcy w których
    mamy zaległość w składkach :[

    Jak sam PIT - to prosto, o ile przyjąć ryczałtowe koszty 20%
    i w 1. przybliżeniu pominąć zaokrąglenia (bo nie mam "w głowie"
    w których miejscach):

    3184 zł - kwota wynagrodzenia (brutto)
    636,80 - koszty (20%)
    2547,20 - podstawa opodatkowania
    483,97 - podatek

    2700,03 - do wypłaty

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-12-30 07:57:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-12-2008 o 01:28:30 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Jak sam PIT - to prosto, o ile przyjąć ryczałtowe koszty 20%
    > i w 1. przybliżeniu pominąć zaokrąglenia (bo nie mam "w głowie"
> [...]

    Podstawę i podatek do pełnego zeta

    Pozdrawiam,
    Tomek