  • 1. Data: 2005-07-18 16:17:19
    Temat: Czy taki "błąd" można skorygować nota korygującą?
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    Wystawiłem fakturę. Właśnie dostałem maila, że zmienił sie właściciel
    firmy. Zatem obecnie faktura powinna być: na inny nip, inna nazwę i inny adres.
    Przedmiot i kwota sie zgadza.

    I co dalej? Notę korygującą mają wystawić, czy ki czort?

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    >jak radio, szkola, kosciol i szpitale :P
    Cyganka prawdę Ci powie... <czach>

  • 2. Data: 2005-07-18 18:23:25
    Od: TwojaKsiegowa <b...@T...pl>

    -ZED- wrote:

> [...]
    > Przedmiot i kwota sie zgadza.
    >
    > I co dalej? Notę korygującą mają wystawić, czy ki czort?

    trzeba wystawić notę korygującą i wskazać treść korygowanej informacji
    oraz treści prawidłowe.

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r art.18

  • 3. Data: 2005-07-18 20:36:27
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "TwojaKsiegowa" <b...@T...pl> napisał w wiadomości

    > trzeba wystawić notę korygującą i wskazać treść korygowanej informacji
    > oraz treści prawidłowe.

    Ok - ale notą aż tak drastyczne zmiany?

    Nota choćby według tego?

    http://www.vulcan.edu.pl/doradca/21/dokumenty.html

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    >...rasizm, narkomania, skłonności samobójcze, nimfomania i alkoholizm. :->
    Michał Szota

  • 4. Data: 2005-07-18 21:22:22
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    ani nota ani f-ra korygujaca nie moze zmieniac nabywcy
    podmien f-re

    grzess

  • 5. Data: 2005-07-19 08:42:01
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ani nota ani f-ra korygujaca nie moze zmieniac nabywcy
    > podmien f-re
    Oczywiście że taki błąd można skorygować nota korygującą (wystawia ja
    nabywca) - przeczytaj paragraf 18 ust 1 RMF z 25.05.2005 (Dz. U 2005 nr 95
    poz. 798). Tak sa wyłączenia tego czego notą nie można skorygować - i nie ma
    tam DANYCH NABYWCY. Skoro nie ma wyłaczenia, to prawo dopuszcza taką
    korektę.

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 6. Data: 2005-07-19 12:26:13
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 7/19/2005 10:42 AM, Użytkownik Magdalena B napisał:
> [...]
    > poz. 798). Tak sa wyłączenia tego czego notą nie można skorygować - i nie ma
    > tam DANYCH NABYWCY. Skoro nie ma wyłaczenia, to prawo dopuszcza taką

    Niestety nie jest to takie proste. Nawet biorąc to na "chłopski rozum"
    widać, że coś nie gra: notę wystawia *nabywca* i przekazuje sprzedawcy
    do zaakceptowania, skąd on bidulek ma wiedzieć jakie są prawidłowe dane
    nabywcy, hę??

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2005-07-19 12:29:33
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:dbirg6$bln$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > widać, że coś nie gra: notę wystawia *nabywca* i przekazuje sprzedawcy do
    > zaakceptowania, skąd on bidulek ma wiedzieć jakie są prawidłowe dane

    Jeżeli nie jest adresatem faktury to ją po prostu odsyła.
    Natomiast tu może chodzić o przypadki, kiedy np spółka osobowa przekształca
    się w spółkę kapitałową, DG jest "przepisywana" na żonę, zięcia czy innego
    krewniaka.
    Pytający wyraźnie napisał że zmienił się WŁAŚCICIEL FIRMY.

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

  • 8. Data: 2005-07-19 17:09:51
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 18 Jul 2005 18:17:19 +0200, w <d...@z...zukih.org>, "-ZED-"
    <w...@w...to.polbox.com> napisał(-a):

> [...]
    > Przedmiot i kwota sie zgadza.
    > I co dalej? Notę korygującą mają wystawić, czy ki czort?

    A nie możesz zwyczajnie skasować (lub anulować) i wystawić nową?

  • 9. Data: 2005-07-21 07:09:19
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pytający wyraźnie napisał że zmienił się WŁAŚCICIEL FIRMY.

    Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź. :-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    > temu miesięcznikowi jestem wierny prawie od pierwszego razu ...
    > (tzn. numeru...(no to znaczy od pierwszego wydania) ;)))
    Moja mama zawsze mi powtarzała, że pierwszy raz to dopiero
    po wydaniu :) <*****>

  • 10. Data: 2005-07-21 07:12:26
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > A nie możesz zwyczajnie skasować (lub anulować) i wystawić nową?

    A właśnie nie. A jeśli ktoś zrobił jej ksero? Tu nawet nie chodzi
    o celowe szkodnictwo, ale ludzie robią różne ciekawe rzeczy z mądrości
    swej. ;-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    A o czym Ty piszesz, budujesz obrazy szybko jak Zin, żeby je momentalnie