  • 21. Data: 2005-07-25 17:09:36
    Temat: Re: Czy taki "błąd" można skorygować nota korygującą?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Przecież wystawiłeś FVAT nieistniejącej firmie -- to kto niby miał
    > ten VAT sobie odliczyć? :)

    Nie chodzi o odliczenie, ale raczej o zapłatę podatku.
    Art 108.1 ustawy
    "W przypadku gdy osoba prawna,
    jednostka organizacyjna niemająca osobowości
    prawnej lub osoba fizyczna wystawi fakturę,
    w której wykaże kwotę podatku,
    jest obowiązana do jego zapłaty."

  • 22. Data: 2005-07-26 17:52:55
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "W przypadku gdy osoba prawna,
    > jednostka organizacyjna niemająca osobowości
    > prawnej lub osoba fizyczna wystawi fakturę,

    Dodatkowo - likwidacja DGOF nie oznacza dematerializacji samej OF
    i jej numeru NIP. :-)
    Czyli - anulowano i z głowy. Tylko zastanawiam się nad sposobem
    zaksięgowania - po prostu wyzerować wpisem korygującym o tej samej wartości,
    co faktura i opisaną przyczyną anulowania?

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    Liberalizm obyczajowy pożera dorobek kapitalizmu. Zaszalejesz na imprezie -