  • 1. Data: 2003-07-22 09:49:58
    Temat: Czy to juz produkcja?
    Od: e...@b...pl

    Witam. Musze wykonac na zlecenie specjalne kabele polaczeniowe.
    Kupilem na fakturke wszystkie potrzebne elementy.
    Elementy poskladalem i mam gotowe do przekazania jako kabelki.

    1. Problem polega na tym jak to wciagnac do KPIR.
    Czy moge po prostu wrzucic jako koszty, a na fakturze wystawic: wykonanie kabli
    polaczeniowych?
    Czy musze to jako towar, potem zrobic karte produkcji, RW, PW i sprzedac jako
    kabel polaczeniowy ??

    Kable maja mala wartosc wiec teoretycznie dla klienta nie ma sprawy czy ja mu
    to jako usluge, czy jako towar sprzedam. Dla mnie ma to znaczenie bo wiecej
    dokumentow sie produkuje.

    2. A jak to sie ma w przypadku komputerow? Czy mozna kupic czesci, wrzucic w
    koszt a potem wystawic jako usluge: zlozenie komputera? Pewno ze mozna :) ale
    co na to US?

    PZDRWM, eS.

  • 2. Data: 2003-07-22 10:26:09
    Temat: Re: Czy to juz produkcja?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik e...@b...pl napisał:

> [...]
    >
    > 1. Problem polega na tym jak to wciagnac do KPIR.
    > Czy moge po prostu wrzucic jako koszty, a na fakturze wystawic: wykonanie kabli

    Wrzucasz jako materiał do produkcji bez względu na to co napiszesz na
    fakturze sprzedaży.
    Powtórze po raz setny - kol. 10 w KPIR służy do ewidencji towarów
    handlowych i *materiałów* - do produkcji lub potrzebnych bezpośrednio do
    świadczenia usług. Np. jeżeli kladziesz komus sieć i do tego uzywasz
    kabla który sam kupujesz to to jest materiał służący do wykonania usługi
    położenia sieci - wpisujesz go do kol. 10.

    > Czy musze to jako towar, potem zrobic karte produkcji, RW, PW i sprzedac jako
    > kabel polaczeniowy ??

    Musisz jako materiał - ta sama kolumna co towar. Wliczasz w ciągu roku w
    koszty. Sprzedajesz. Na koniec roku robisz remanent, stwierdzasz że
    materiału nie ma, kojarzysz że robiłeś z niego cos co sprzedaleś (a więc
    nie ukradli ani nie dales dzieciom do zabawy). Nie korygujesz o ta kwote
    kosztów. Koniec zabawy.

    > Kable maja mala wartosc wiec teoretycznie dla klienta nie ma sprawy czy ja mu
    > to jako usluge, czy jako towar sprzedam. Dla mnie ma to znaczenie bo wiecej
    > dokumentow sie produkuje.
    Po pierwsze - kupiles materiały, zrobiłeś z nich cos co sprzedałes - to
    jest produkcja, nie usługa.
    Po drugie - z produkcja nie wiążą się żadne dodatkowe formalności w
    przypadku PKPIR, chyba że bardzo chcesz.

    > 2. A jak to sie ma w przypadku komputerow? Czy mozna kupic czesci, wrzucic w
    > koszt a potem wystawic jako usluge: zlozenie komputera? Pewno ze mozna :) ale
    > co na to US?

    Przeczytaj może kiedyś ustawę o PDoF i rozporządzeie do KPIR,
    szczególnie znajdujące sie na końcu objasnienia co do tego co gdzie wpisać.
    Wbrew pozorom podatki nie sa intuicyjne, a traktowanie ich w ten sposób
    kiedys odbije Ci sie finansowa czkawką.
    RTFM!

    Maddy "jak kupiłam nowy mikser to czytałam instrukcję obsługi, a mikser
    kosztowal raptem 300zł i tylko tyle mogłam stracic jakbym go popsuła!"

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl