  • 1. Data: 2003-07-22 08:25:08
    Temat: Student z NIP
    Od: "Kacper" <k...@p...pl>

    Jestem studentem IV roku. Ostatnio wykonalem strone internetowa dla pewnej
    firmy. Rozliczamy sie (najprawdopodobniej) na podstawie umowy zlecenia. I tu
    pytanie. Ksiegowy chce odemnie NIP. Czy to naprawde konieczne? A jezeli tak
    to czy bede musial na koniec roku zalatwiac cos w skarbowce - tzn skladac
    jakies deklaracjie itd? Czy da sie ominac jakos ten NIP bo nie chce mi sie 2
    tygodnie czekac.

    Dziekuje, pozdrawiam
    Kacper

  • 2. Data: 2003-07-22 09:03:02
    Temat: Re: Student z NIP
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "Kacper" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakies deklaracjie itd? Czy da sie ominac jakos ten NIP bo nie chce mi sie

    Niech to ktoś potwierdzi, ale numer NIP jest tu niezbędny - więc wypełniaj
    druczek w US.
    Bez tego Twój zleceniodawca nie będzie mógł za Ciebie zapłacić
    zryczałtowanego 20% podatku - który, jeżeli zmieścisz się z zarobkami w
    ciągu roku w tzw. kwocie wolnej od podatku to otrzymasz po złożeniu
    deklaracji zwrot tych 20%. Nawet jeśli przekroczysz kwotę wolną od podatku -
    to i tak 20% z tej kwoty zostanie u Ciebie w kieszeni, a podatek zapłacisz
    tylko od "nadwyżki" dochodu.

  • 3. Data: 2003-07-22 09:06:29
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > jakies deklaracjie itd? Czy da sie ominac jakos ten NIP bo nie chce mi sie 2

    Musisz miec NIP do rozliczen z US. Tego nie ominiesz.

  • 4. Data: 2003-07-22 12:29:35
    Temat: Re[2]: Student z NIP
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 22 lipca 2003 o godzinie (11:03:02) napisano:
    M> Użytkownik "Kacper" <k...@p...pl> napisał w wiadomo?ci
    M> tu
    M> tak
    M> 2

    M> Niech to kto? potwierdzi, ale numer NIP jest tu niezbędny - więc wypełniaj
    M> druczek w US.

    Art. 2 ustawy o NIP:
    "1. Osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie
    mające osobowości prawnej, które na podstawie odrębnych ustaw są
    podatnikami, podlegają obowiązkowi ewidencyjnemu oraz otrzymują numery
    identyfikacji podatkowej, zwane dalej "NIP"."

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 5. Data: 2003-07-22 16:39:37
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 22 Jul 2003 10:25:08 +0200, w <1058863455.700770@server>, "Kacper"
    <k...@p...pl> napisał(-a):

    > Czy da sie ominac jakos ten NIP bo nie chce mi sie 2
    > tygodnie czekac.

    IV rok i nie masz NIP-u? ROTFL, kogo to na studia teraz przyjmują :PPP.