    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy to juz produkcja?
    Date: Tue, 22 Jul 2003 12:26:09 +0200

    Użytkownik e...@b...pl napisał:

    > Witam. Musze wykonac na zlecenie specjalne kabele polaczeniowe.
    > Kupilem na fakturke wszystkie potrzebne elementy.
    > Elementy poskladalem i mam gotowe do przekazania jako kabelki.
    >
    > 1. Problem polega na tym jak to wciagnac do KPIR.
    > Czy moge po prostu wrzucic jako koszty, a na fakturze wystawic: wykonanie kabli
    > polaczeniowych?

    Wrzucasz jako materiał do produkcji bez względu na to co napiszesz na
    fakturze sprzedaży.
    Powtórze po raz setny - kol. 10 w KPIR służy do ewidencji towarów
    handlowych i *materiałów* - do produkcji lub potrzebnych bezpośrednio do
    świadczenia usług. Np. jeżeli kladziesz komus sieć i do tego uzywasz
    kabla który sam kupujesz to to jest materiał służący do wykonania usługi
    położenia sieci - wpisujesz go do kol. 10.

    > Czy musze to jako towar, potem zrobic karte produkcji, RW, PW i sprzedac jako
    > kabel polaczeniowy ??

    Musisz jako materiał - ta sama kolumna co towar. Wliczasz w ciągu roku w
    koszty. Sprzedajesz. Na koniec roku robisz remanent, stwierdzasz że
    materiału nie ma, kojarzysz że robiłeś z niego cos co sprzedaleś (a więc
    nie ukradli ani nie dales dzieciom do zabawy). Nie korygujesz o ta kwote
    kosztów. Koniec zabawy.

    > Kable maja mala wartosc wiec teoretycznie dla klienta nie ma sprawy czy ja mu
    > to jako usluge, czy jako towar sprzedam. Dla mnie ma to znaczenie bo wiecej
    > dokumentow sie produkuje.
    Po pierwsze - kupiles materiały, zrobiłeś z nich cos co sprzedałes - to
    jest produkcja, nie usługa.
    Po drugie - z produkcja nie wiążą się żadne dodatkowe formalności w
    przypadku PKPIR, chyba że bardzo chcesz.

    > 2. A jak to sie ma w przypadku komputerow? Czy mozna kupic czesci, wrzucic w
    > koszt a potem wystawic jako usluge: zlozenie komputera? Pewno ze mozna :) ale
    > co na to US?

    Przeczytaj może kiedyś ustawę o PDoF i rozporządzeie do KPIR,
    szczególnie znajdujące sie na końcu objasnienia co do tego co gdzie wpisać.
    Wbrew pozorom podatki nie sa intuicyjne, a traktowanie ich w ten sposób
    kiedys odbije Ci sie finansowa czkawką.
    RTFM!

    Maddy "jak kupiłam nowy mikser to czytałam instrukcję obsługi, a mikser
    kosztowal raptem 300zł i tylko tyle mogłam stracic jakbym go popsuła!"

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl