  • 1. Data: 2002-04-04 18:34:12
    Temat: Czynsz a KPiR
    Od: "Piotrek" <p...@k...net.pl>

    Mam pytanko:

    lokal, w którym prowadzę działalność gospodarczą, wynajmuję od
    osoby prywatnej, która nie prowadzi działalności gospodarczej.
    Mam podpisaną z tą osobą umowę najmu i płacę czynsz co miesiąc,
    za co dostaję pokwitowanie. Czy mogę wpisywać to do KPiR, jeżeli
    nie mam żadnego formalnego rachunku ani faktury, a jedynie umowę
    i nic nie znaczące kwitki?

    Pozdrawiam.
    Piotrek.

  • 2. Data: 2002-04-04 22:24:17
    Temat: Re: Czynsz a KPiR
    Od: <m...@p...fm>

    te "nic nie znaczace kwitki" to dowody ksiegowe które stanowią koszty uzysk.
    przych.

  • 3. Data: 2002-04-05 08:11:56
    Temat: Odp: Czynsz a KPiR
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych na
    pisał:a8ijrh$ldf$...@n...tpi.pl...
    > te "nic nie znaczace kwitki" to dowody ksiegowe które stanowią koszty uz
    ysk.
    > przych.

    A czy nie należałoby wystawić czegoś w rodzaju dokumentu wewnętrznego?
    Jestem w sytuacji podobnej do powyższej i jednym z punktów w umowie jest w
    zmianka, że 'niniejsza umowa stanowi jednocześnie dowód ksiągowy' - sksero
    wałem ją i wrzuciłem w dokumenty.

    Smerf

  • 4. Data: 2002-04-05 09:04:00
    Od: "Leszek Kryński" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Smerf" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zmianka, że 'niniejsza umowa stanowi jednocześnie dowód ksiągowy' - sksero

    Zamieszczenie wzmianki w umowie doprowadziło do potraktowania jej jako
    dokumentu księgowego. Ja skłaniałbym się raczej do stwierdzenia, że wynika
    to z jej istoty.

    Leszek K.

  • 5. Data: 2002-04-05 10:09:02
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    > Zamieszczenie wzmianki w umowie doprowadziło do potraktowania jej jako
    > dokumentu księgowego. Ja skłaniałbym się raczej do stwierdzenia, że wynika
    > to z jej istoty.

    Moja firma wynajmuje mieszkania i wlaściciele mieszkań (osoby fizyczne)
    wystawiają nam normalnie rachunki (tak zresztą jest zapisane w umowie).
    W przypadku gdy nie masz rachunków, dla świętego spokoju sporządzałbym
    księgowy dowód wewnętrzny, ze wskazaniem umowy i z załaczonym dowodem
    wpłaty.